לא אופטימי

הפרשנות של סמוטריץ': ממשלת נתניהו-גנץ

יו"ר האיחוד הלאומי חושש מפני תרחיש במסגרתו בני גנץ מפרק את כחול לבן ומצטרף עם 15 חברי סיעתו לקואליציה של ביבי: "נתניהו רוצה להקים מדינה פלסטינית" (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', חושש מפני אפשרות במסגרתו יפרק ראש הממשלה בנימין נתניהו את בלוק הימין ויקים ממשלה עם בני גנץ.

סמוטריץ', פרסם סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו בו הזהיר מפני פירוק כחול לבן, ממשלת אחדות, הקמת מדינה פלסטינית וחסימת התיקונים הנדרשים למערכת המשפט.

"אחרי השמחה על הורדת אופציית ממשלת מיעוט שמאל-ערבים מהשולחן (שהיתה סכנה גדולה לרעיון הציוני), בציוצים הבאים ניתוח והערכה שלי לגבי הקואליציה הבאה. זהירות - לא אופטימי:", פותח השר.

תחילה הסביר מדוע לדעתו תקום ממשלה של נתניהו וגנץ. "מבחינת גנץ התייבשות באופוזיציה משמעותה התפרקות של כחול לבן והדחה כמעט וודאית שלו מראשותה. ולכן זו לא אופציה".

בנוסף סבור סמוטריץ' כי "אין לו דרך להבטיח שלא תהיה חבירת ח"כים בודדים ממחנה השמאל לממשלת נתניהו וזה סיכון שהוא לא יכול להרשות לעצמו לקחת".

לכן הוא טוען כי "לגנץ יש שלושה סולמות טובים לרדת מהעץ ולהצדיק כניסה לממשלת נתניהו למרות הבטחות הבחירות: 1) לביבי אין חסינות. הוא מנהל מאבק על חפותו בבית המשפט וזה לגיטימי".

"2) יש היום "הזדמנות היסטורית" לקבוע את גבולות הקבע של מדינת ישראל במסגרת מימוש תכנית טראמפ, ורק אם הוא יהיה בממשלה התכנית תמומש ולא רק הריבונות".

"3) בזכות כניסה שלו לממשלה "סמוטריץ' ופרץ" ישארו בחוץ. אחרת הם בפנים. אם הוא בממשלה במקומם הוא "מציל" את מערכת המשפט, ועוד ועוד".

בשלב זה עבר סמוטריץ' לתקוף את ראש הממשלה. "נתניהו רוצה באמת לממש את תכנית טראמפ על שני חלקיה ולהקים מדינה פלשתינית "מפורזת". בשביל זה הוא צריך את גנץ ולא אותנו. יש בהחלט חשש שנתניהו ירצה בשלהי כהונתו להירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביא "הסכם מדיני היסטורי" ומימש את "חזון בר אילן".

"גם תיקונים היסטוריים במערכת המשפט הוא לא באמת רוצה לעשות, וגם את זה ממשלה עם גנץ משרתת - יהיה לו את מי להאשים בכך (ע"ע כחלון...). ובכלל, כידוע, נתניהו "לא מת" עלינו בקואליציה...".

בשל שלל נימוקים אלו סבור יו"ר האיחוד הלאומי, "לכן התרחיש הסביר הוא שגנץ מתפרק מלפיד ויעלון והופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו".

"אם נתניהו בונה על זה שבנט יוכל לחיות בממשלה כזו, כך שהוא לא יצטייר כמי שבגד בציונות הדתית, אלא השאיר בחוץ רק את "הסמוטריצ'ים" (הוא עשה את זה כשהשאיר את האיחוד הלאומי בחוץ ב - 2009) ושתהיה לו ממשלת תהליך מדיני רחבה עם "פיוס לאומי" וכו', נכונה לו אכזבה. מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם בנט אין שום מצב בעולם שהוא מפנה עורף לציונות הדתית ולערכיו הלאומיים וחובר למהלך כזה. ביבי יוכל כמובן לעשות את זה גם בלי בנט, אבל ציבורית הוא ייראה רע מאוד".

"בממשלה כזו, וכשאנחנו רק 6 מנדטים, יהיה קשה מאוד לעצור הקמת מדינה פלשתינית אלא אם הליכודניקים יעמדו מול נתניהו ויציבו בפניו קווים אדומים", דברי שר התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר