הבחירות המקדימות

ג'ו ביידן המנצח הגדול של ה"סופר טויזדיי"

סגנו לשעבר של ברק אובמה הוא המנצח הגדול של יום הבחירות הגדול של המפלגה הדמוקרטית שנערך אתמול ב-14 מדינות וטריטוריה אחת. ברני סנדרס עדיין חזק במרוץ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: פלאש 90)

לא רק בישראל ספירת הקולות אורכת זמן... גם בארה"ב נמשכת ספירת קולות הבוחרים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית שבחרו אתמול ב"סופר טיוזדיי" - יום השלישי בו נערכות הבחירות המקדימות ב-14 מדינות וטריטוריית סמואה ומחלקים שלל של 1344 צירים - יותר משליש מכל הצירים האפשריים.

כבר עכשיו ניתן לומר שהמנצח הגדול של ה"סופר טיוזדיי" הוא סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. ביידן שהיה סגנו של ברק אובמה זכה לכמה ניצחונות חשובים אתמול שהחזירו לקמפיין שלו את הצבע לפנים לאחר שעד עתה הוביל ברני סנדרס את המרוץ.

ביידן נחשב למתון הרבה יותר מסנדרס הסוציאליסט והבעייתי וגם בישראל יעדיפו לראות אותו כמועמד אפשרי לנשיאות על פני סנדרס שלא מהסס להביע את התנגדותו החריפה לישראל ובשבוע שעבר אמר שבנימין נתניהו הוא גזען ופאשיסט.

סנדרס עדיין הצליח לנצח במדינת הענק קליפורניה שמחלקת 415 צירים, מה שמותיר אותו עדיין חזק במרוץ.

מלבד סנדרס וביידן, ישנם רק עוד שני מועמדים עם סיכוי כל שהוא: אליזבת וורן והמיליארדר מייקל בלומברג, שלראשונה ניתן היה לבחור בו לאחר שנכנס מאוחר יחסית לקמפיין.

עם סגירת הקלפיות הלילה במדינות הסופר טיוזדיי, חזו כלי התקשורת בארה"ב כי ביידן ניצח במדינת וירג'יניה (99 צירים), בצפון קרוליינה (110), באלבמה (52), באוקלהומה (37) בטנסי (64), במינסוטה (75), בארקנסו (31) ובמסצ'וסטס (91 צירים). סנדרס ניצח במדינת הבית שלו ורמונט (16), בקולורדו (67), ביוטה (29) ובמדינה שנחשבת לפרס הגדול ביותר – קליפורניה (415). בלומברג, שזהו המבחן הראשון לכוחו, ניצח בינתיים רק בטריטוריית סמואה (6).

בכמה מדינות לא הוכרז מנצח מיד עם סגירת הקלפיות, ובמדינת הענק טקסס (228 צירים) נרשם קרב צמוד בין סנדרס לביידן. אחרי ספירת הקולות ב-64% מהמחוזות שם, ביידן הוביל עם 30% וסנדרס זכה ל-29%. בלומברג שלישי שם עם 17%, ואליזבת וורן ניצבת מתחת לאחוז החסימה במדינה.

ביידן, סגן הנשיא בתקופת ברק אובמה, הגיע להצבעה אתמול עם תנופה שקיבל מניצחונו הראשון בדרום קרוליינה בשבת. שני מועמדים מתונים מרכזיים, פיט בוטיג'ג' ואיימי קלובושר, פרשו והביעו תמיכה בו רגע לפני הסופר טיוזדיי.

שני סקרים חדשים מלמדים, כי ג'ו ביידן חוזר להוביל על סנדרס ברמה הארצית זאת בעיקר בשל התמיכה שהוא מקבל בקרב האפרו אמריקאים.

המאוכזב הגדול של הבחירות אתמול הוא המיליארדר מייקל בלומברג ששפך סכומי עתק על הקמפיין שלו עד עתה, אך נכשל מלנצח מלבד בטריטוריית סמואה הקטנה שמעניקה שישה צירים בלבד. הוא הדגיש כי אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ אך גורמים בסביבתו סיפרו על אכזבה עמוקה שייתכן ותוביל לפרישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר