קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ

בעקבות אלפי מצטרפים: 'דרשו' יערכו מעמדי סיום על ברכות בפריז ובמרסיי

סיום הש"ס ההיסטורי של דרשו בפריז הותיר רושם עצום בקרב הקהילה היהודית במדינה, שחווה בימים אלו גל חסר תקדים של התעוררות ללימוד תורה ובארגון דרשו מדווחים על 30 שיעורים חדשים • דרשו יערוך סיום מיוחד על ברכות במרסיי ובפריז (חרדים)

(צילום: דרשו)

צרפת היהודית עדיין נתונה תחת הרושם האדיר של מעמד סיום הש"ס של 'דרשו' שנערך בט"ו בטבת בבירה הצרפתית, ונראה כי ההתלהבות שנוצרה באותו ערב היסטורי, על מדרגות אצטדיון דום דה פריז, הבעירה אש בלבבות, ועוררה כמיהה עצומה לתורה במדינה עם הריכוז היהודי הגדול ביותר באירופה.

רבני צרפת מדווחים על מהפכה תורנית שטרם נראתה כמותה במדינה, לקביעת עיתים לתורה ובכלל ולפתיחת שיעורי דף היומי בפרט, כאשר 'דרשו' נטל על עצמו לדרבן באמצעות מילגה מיוחדת פתיחת עשרות שיעורים חדשים בדף היומי בבלי. בנוסף, בדרשו מציינים בסיפוק, כי מספר הנבחנים על הדף היומי בצרפת שילש את עצמו בחודש האחרון ב"ה.

כבר במהלך הסיום הגדול באולם דום דה פריז, נרשמה התעוררות עצומה לקביעת עיתים, כאשר אלפי חוברות של תחילת ברכות עם פירוש מיוחד בצרפתית חולקו להמונים, ומאות סטים של הש"ס נמכרו במחיר מיוחד לאלו אשר קיבלו על עצמם לקבוע עיתים ולהצטרף למשפחת לומדי הדף היומי. מיד לאחר הסיום הגדול נרשמו אלפי פניות לאנשי דרשו בצרפת כולה של יהודים שביקשו להיות משובצים לשיעורים יומיים, ובשבועות שלאחר המעמד אלפי יהודים הצטרפו ללימוד קבוע של הדף היומי.

אלא שנראה כי את המהפכה הזו, איש לא היה יכול לצפות. ההתלהבות האדירה שהייתה בפריז, הגיעה עד למרסיי הרחוקה שלחופי הים התיכון, מרחק של 750 ק"מ, ושעה וחצי טיסה מפריז, כאשר מרסיי, בגל של התעוררות יהודית שטרם נראה כמותו בעיר, ביקשה להצטרף בהמוניה לשיעורי תורה חדשים שנפתחו בחודשים האחרונים בעיר החוף.

בארגון 'דרשו' לא יכלו לעמוד מנגד, ונכון לראש חודש אדר, 'דרשו' פתחו כ-30 שיעורים חדשים בדף היומי בפריז ובמרסיי, כאשר הבשורה פושטת כאש בשדה קוצים ועוד ועוד יהודים מצטרפים בכל יום לשיעורים החדשים, ומבקשים להחיות נפשם בדברי אלוקים חיים.

בעקבות ההתעוררות העצומה, וכדי לחזק את הקהילה היהודית במדינה, החליטו כאמור ראשי הנהלת 'דרשו' העולמית לבקשת רבני המדינה לערוך מעמד סיום על מסכת ברכות, ביום חמישי ט' באדר, בהשתתפות רבני צרפת, והמוני בית ישראל, לשמוח בשמחתה של תורה, וע"י כך להכניס עוד ועוד יהודים למשפחת הלומדים – כפי שכבר הוכח בעבר.

ביום ראשון יתקיים מעמד סיום בפריז ובפרברי העיר, ברוב עם, כאשר המעמד המרכזי ייערך בהשתתפות ראשי ישיבת מיר שליט"א ובראשם מורינו ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אליעזר יהודה פינקל אשר שוהים בצרפת בעת הזאת.

ב'דרשו' העולמית אומרים כי המשוב שמתקבל מצרפת לא מאפשר להתעלם ולהמשיך הלאה. "אנחנו מקבלים משוב מדהים מיהדות צרפת, שצמאה לעוד ועוד תורה, שצמאה לעוד ועוד 'דרשו', שרוצה להיות חלק ממשפחת הדף היומי בבלי והדף היומי בהלכה, להתחבר עוד, ואנחנו, כמי שחרתנו על דגלנו את עניין עידוד לימוד התורה, שמחים להושיט להם יד ולהיות חלק במהפכה התורנית המרגשת המתרחשת לנגד עינינו במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר