הקרב על הניצחון

עפר שלח: יש רוב בכנסת נגד נתניהו; נפעיל אותו בלי היסוס

הפלונטר הפוליטי המחודש לאחר הבחירות השלישיות, מוביל להחלפת מהלומות בין הגושים, בניסיון לחתור להכרעה. ח"כ שלח מבהיר כי לא יהססו להפעיל את הרוב שלהם עם הערבים בכנסת (בארץ)

ח"כ עפר שלח (צילום: פלאש 90)

הפלונטר הפוליטי המחודש, לאחר הבחירות השלישיות, כאשר גוש הימין עומד על 58 חברי כנסת בעוד גוש השמאל עומד על 55 ח"כים לצד שבעת הח"כים של אביגדור ליברמן, מעורר קרבות פוליטיים בין הגושים בחתירה אל הניצחון.

אמש התחוללה סערה במערכת הפוליטית בעקבות הדיווח על הכוונה של 'כחול לבן' לקדם חקיקה שתמנע מראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן תחת כתבי אישום. במקביל, תרשים שצייר נתניהו בישיבת המחנה הלאומי, לפי גוש הימין מונה 58 ח"כים ואילו גוש השמאל מונה 47 ח"כים - ללא הרשימה המשותפת, עורר גם הוא סערה.

נתניהו בישיבת המחנה הלאומי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבוקר, מבהיר ח"כ עפר שלח (כחול לבן) כי הם לא מתכוונים לוותר, למרות שהצעד נראה כחותר תחת הדמוקרטיה. "האמירה של נתניהו אתמול, לפיה הוא ניצח בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים, היא הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. בישראל של האבות המייסדים, כולל ז'בוטינסקי של 'בן ערב, בן נצרת ובני', הערבים והלא-ציונים האחרים הם אזרחים שווי זכויות.

"במדינת נתניהו אין להם זכות לקול ולייצוג ולהשתתפות במשחק הדמוקרטי. בישראל אדם שמדבר כמו נתניהו היה מוגלה לירכתי המליאה וראש הממשלה היה יוצא מהאולם כשהוא מדבר, כמו שעשה שמיר לכהנא. במדינת נתניהו הוא מעז לא רק להציג את עצמו לראשות הממשלה, אלא לדבר גם על אחדות".

נתניהו, אמש (צילום: ערוץ כנסת)

שלח הוסיף והבהיר כי "יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו. וכל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא-נכון של המערכה".

בתוך כך, ח"כ מיקי זוהר הגיב הבוקר לציוץ של בני גנץ: "מישהו פה חגג מוקדם מדיי", וכתב: "אם תהית, אנחנו עדיין חוגגים את הניצחון המוחץ: 1,350,000 הליכוד ונתניהו. 1,220,000 כחול לבן וגנץ.

"אני מודה, כואב לנו לראות את השנאה התהומית שלכם לנתניהו, זו שהביאה אתכם לשתף פעולה עם תומכי טרור כמו היבא יזבק. הזוי שאתם בכלל לא רוצים את השלטון אלא אך ורק להוציא את נתניהו מלשכתו.

ישיבת המחנה הלאומי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ שמולי, שהיה מיוזמי הצעת החוק נגד נתניהו, אמר אמש כי "הגיע הזמן שגם המחנה שלנו יחתור לניצחון ולהכרעה. אם ישנה אפשרות לשלב ידיים ולמנוע באמצעות רוב בכנסת את חלום הבלהות של ראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים שמנהל מדינה ועל הדרך גם מהלך אימים על שלטון החוק - חייבים להשיגה בכל דרך.

"אין לי שום כוונה לקבל הטפות מוסר מכל אלה שעד אתמול הסבירו לי שבדמוקרטיה לרוב מותר הכל, ששמים כבר 48 שעות את מנדלבליט על הכוונת ועד אתמול דחפו לחוק להלבנת עריקים בכנסת. אין לי גם שום כוונה להתנצל שאנו לא מנהלים את המאבק מול נתניהו עם כפפות ובנימוסים".

ראש הממשלה נתניהו הגיב בכינוס ראשי המחנה הלאומי לתהליך ואמר כי "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה ותחת רצון הבוחר. חזרנו והתרענו בבחירות שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשוללת בניסיון לבטל את רצון הציבור.

ישיבת המחנה הלאומי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"ההכרעה של העם ברורה. המחנה הציוני לאומי כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני שמאלני כולל 47 מנדטים. הרשימה המשותפת שתוקפת את חיילינו ומתנגדת למדינת ישראל לא במשוואה הזאת. זאת הכרעת העם. זה מה שהעם החליט. צריך להגיד את האמת. הציבור נתן לי יותר קולות מלכל מועמד אחר בבחירות לכנסת תולדות המדינה.

"הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בנוקאאוט. גנץ אמר שמי שיקבל מנדט אחד יותר הוא זה שירכיב את הממשלה. קיבלנו יותר. גנץ אמר שלא ישען על הרשימה המשותפת ועכשיו הוא נשען עליה בכל דבר. גנץ הפסיד ועכשיו הוא מנסה לגנוב את הבחירות. חבריי ואני ומיליוני אזרחים שתמכו בנו לא ניתן לזה לקרות. גנץ הפסדת בבחירות. אתה רק מגביר את השסע והפילוג בעם. יש לנו אתגרים והזדמנויות ולכן צריך לכבד את הכרעת העם. נעמוד ביחד מול הניסיון הפסול הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר