פצצה פוליטית

ליברמן יקדם חוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה

'ישראל ביתנו' הודיעה כי תקדם שני חוקים - חוק שימנע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה וחוק שיגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות (חדשות, פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דרמה פוליטית: 'ישראל ביתנו' הודיעה בשעה האחרונה (חמישי) כי בישיבת הסיעה הוחלט לפעול לקידום שני חוקים, כשאחד מהם הוא החוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד נגדו כתב אישום, להרכיב ממשלה.

"הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות", ציינו במפלגתו של אביגדור ליברמן. "השני חוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה".

ליברמן עצמו אמר לפני מעט יותר משנה כי יתנגד לחוק שמונע מנאשם להרכיב ממשלה. אז כתב ליברמן: "מדובר בחוק פרסונלי. גישה שאנו בישראל ביתנו מתנגדים לה באופן עקרוני".

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב להודעת ליברמן, ואמר: "מעניין. זה מצב חדש, נשקול את ההשלכות".

גורמים ב'ישראל ביתנו' אומרים כי לאחר ההחלטה לתמוך בחוק שיימנע מח"כ הנאשם בבית המשפט לקבל מנדט להרכבת ממשלה - אין ספק שיהיה צורך לתמוך בבני גנץ לראשות הממשלה אצל הנשיא. "ללא תמיכה בגנץ לא ניתן יהיה לשלוט בוועדת הכנסת ולקדם חקיקה", הם אומרים.

אמש (רביעי) פורסם כי חברי כנסת מכחול לבן ומהרשימה המשותפת מקדמים חוק שימנע מראש הממשלה לכהן תחת אישום. חבר הכנסת עופר שלח אמר הבוקר (רביעי) ל-ynet לגבי החוק: "אני עוד לא יודע לתת את התשובה המעשית על זה. אנחנו חושבים שחוק כזה הוא חוק ראוי בכל מקרה. אדם שיש לו כתב אישום לא יכול להיות שר, אז אין שום סיבה שהוא יוכל להיות ראש ממשלה".

עוד הוסיף שלח: "אנחנו רצינו את המהלך החוקי הזה עוד בכנסת הקודמת, אבל זה לא התאפשר כי ליברמן לא הלך איתנו על הדבר הזה. אם ליברמן יילך ואם יהיה לנו רוב – נעשה את זה. כמובן שאם לא נשיג זאת, נקבל את הכרעת הבוחר".

שלח הוסיף ואמר כי "יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו. וכל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא-נכון של המערכה".

ח"כ אחמד טיבי שפועל לקדם את החוק אמר: "ראש ממשלה עם כתב אישום על שוחד חייב להתפטר בכל מדינה מתוקנת. אם הוא לא מתפטר, ויובא לכנסת חוק שימנע מראש ממשלה עם כתב אישום חמור כזה לכהן – נשקול את זה וייתכן שנתמוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר