בהלת הקורונה

שדרות: מנהלת בית ספר בבידוד; המזכירה פתחה תסמינים

מנהלת בית ספר 'יסודי התורה' בשדרות והמזכירה נשלחו לבידוד מחשש להידבקות • המזכירה פתחה תסמינים של הנגיף • משגיח כשרות שנבדק נמצא נקי • בירושלים ובכותל נערכים לנגיף (אקטואליה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנהלת בית ספר "יסודי התורה" בעיר שדרות ומזכירת בית הספר נשלחו ביממה האחרונה לבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לאחר ששהו במתחם שבו שהה תושב אשדוד שנדבק בנגיף הקורונה.

בעיריית שדרות הסבירו כי מזכירת בית הספר פיתחה תסמינים של הנגיף, ובעקבות כך נלקחו בדיקות שבהתאם אליהן יוחלט כיצד להמשיך ולפעול. בנתיים, היא והמנהלת הוכנסו לבידוד.

הורי התלמידים עודכנו ונכון לעכשיו בית הספר מתנהל כרגיל.

בנוסף, מנהלת בית ספר אחר בעיר הונחתה היום להיכנס לבידוד לאחר שובה מכנס גדול בארצות הברית ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי משגיח הכשרות שחזר מתאילנד ונבדק בחשד שנדבק ב'קורונה' קיבל היום את התשובות כי בחסדי השם לא נבק בנגיף, וזאת 48 לאחר שביצע את הבדיקות הנדרשות.

"עברו עליו 48 שעות מורטות עצבים", מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' עמיתו למקצוע, "אבל בחסדי שמים היום הוא קיבל את הבשורות הטובות כי הוא נקי".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי למרות העובדה שהוא לא נמצא נגוע בנגיף הקורונה, הומלץ למשגיח להישאר בבידוד ולהשלים את 14 הימים הנדרשים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', משגיח הכשרות שחזר מתאילנד ביום שישי האחרון, לא חש בטוב והחליט להיבדק כדי לוודא שלא חלה בנגיף הקורונה. המשגיח, המריא במוצאי שבת שעברה כאשר בטיסה עמו היו מספר דרום קוריאנים.

ביום שישי, חזר המשגיח לארץ ונכנס לבידוד ביתי, כפי ההנחיות של משרד הבריאות. ביום שני, הוא לא חש בטוב והחל לחוש בגרונו, בשל החשש כי נדבק חלילה בנגיף הקורונה, הוא מיהר להזעיק את מד"א, כפי ההנחיות של משרד הבריאות.

ביום שלישי הגיעו לביתו אנשי מד"א המוסמכים לכך, כשהם ממוגנים כראוי, וביצעו מספר בדיקות והיום, 48 שעות אחרי, כאמור, הוא קיבל את התשובות המשמחות.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע היום כי מרתון ירושלים יידחה לאחר החגים. בנוסף, הוחלט לבטל את מסיבת הפורים המסורתית שתוכננה להתקיים ביום רביעי בנחלאות.

"לגבי שאר האירועים אנחנו נעשה הכל כדי שיתקיימו – תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות למניעת התכנסויות המוניות", הבהיר ראש העיר, "אנו נעדכן על כל החלטה שנקבל כאן בעיר. צוות העירייה בראשותי ערוך ומוכן ואנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות".

בתוך כך, גם בכותל המערבי נערכים להתמודד עם נגיך הקורונה. מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי רחבת הכותל המערבי פרוסה על פני שטח רחב, ובימים אלו לא שוהים בה למעלה מ-5,000 מבקרים בו זמנית.

אמש הודיע שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שרחבת הכותל המערבי הינה פתוחה ואין כל חשש הגיע לכותל המערבי.

אל אתרי מנהרות הכותל, הכניסה היא בקבוצות קטנות ובהפרש של 15-20 דק' בין קבוצה לקבוצה ועל כן הסיורים ממשיכים ומתנהלים כסדרם.

כחלק מהזהירות לבריאות המתפללים והמבקרים הוסיפה הקרן מתקנים לחיטוי ידיים ביציאה מהשירותים וכן בכניסה לאתרי התיירות.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ אמר כי "דוקא בעת צרה זו, אין מתאים מלבוא להתפלל בכותל המערבי ולבקש מבורא עולם רופא כל בשר שיסיר כל מחלה מיושבי הארץ הזאת והעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר