"כינוס חירום"

נתניהו: "הם משווים את הרשימה המשותפת לחרדים"

נתניהו נשא דברים וקרא לח"כים הימניים בכחול לבן לסרב לשיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת • בני גנץ אמר: "אקים ממשלה יציבה. העם הראה לנתניהו את הדרך" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90. וידאו: מתוך הפייסבוק של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים בה קבל על הניסיון "לגנוב את הבחירות" כלשונו.

בליכוד כינו את הכינוס הערב כ"משדר חירום" זאת לאור כוונת כחול לבן וליברמן לחוקק חוק שימנע מנתניהו לכהן כראש ממשלה בשל כתבי האישום נגדו.

לדברי ראש הממשלה, "יכול להיות שהיינו מנצחים באופן מוחץ. בן גביר אמר לי, 'אני מוכן להוריד את המועמד שלי ולתמוך בליכוד' ולשנות את כל התמונה. אם בן גביר היה יורד, היה יכול לתרום לניצחון גדול יותר".

נתניהו הסביר מדוע נמנע מלעשות כן. "היה לו תנאי שאני אאשר תפילות של יהודים בהר הבית בשבת, זה היה מבעיר את המזרח התיכון".

עוד אמר נתניהו: "לפני הבחירות גנץ, יעלון ואשכנזי הבטיחו לא להישען על הרשימה המשותפת בשום צורה שהיא. תסתכלו על המצע של הרשימה המשותפת. הם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. לקחו את כל ההבטחות שלהם מערב הבחירות וזרקו לפח".

"אני שואל את האוזר והנדל, אתם תיתנו לחרפה הזאת להתרחש? לרשימה המשותפת יש מצע שפגוע בביטחון המדינה. אתם תתנו את ידכם לדבר הזה? תזרקו את כל העקרונות שלכם לפח?".

נתניהו: "מבטיח לכם אני לא הולך לשום מקום אני נשאר מנהיג הליכוד. יש פה בעיה קשה מאוד. מיליון שלוש מאות חמישים אלף בחרו בי. כמעט שניים וחצי מיליון אזרחים נתנו את אמונם בי למרות שידעו את כל האשמות הסרק התפורות נגדי".

"נפעיל את כל הכוח המוסרי והציבורי, להבהיר שהדבר הזה אסור שיקרה. הציבור יתחשבן עם מי שיעשה פלסתר מכל מה שהובטח לו. בשעה שהם הורסים את הדמוקרטיה, אנחנו ממשיכים לפעול למען כל המדינה. הם משווים את הרשימה המשותפת לחרדים, הם מעלילים שאנחנו רצינו להביא את הרשימה המשותפת".

חצי שעה אחרי נתניהו, נשא יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ דברים ואמר: "אקים ממשלה יציבה. בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדרך. רוב העם לא רוצה את נתניהו".

"אנו נמצאים ימים ספורים לאחר בחירות שריסקו את כל הנורמות המקובלות של בין אדם לחבירו. הופעלו בדרך לא חוקית ולא מוסרית, רבנים מקליטים וחברות קש בניסיון לקנות שלטון בכסף ובאיומים".

גנץ המשיך, "אני מזהיר את נתניהו מדינת ישראל קמה לפניך, והיא תמשיך גם אחריך. לא אאפשר לך לשסות איש באחיו. נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים כל מנהיג לאומי".

עוד אמר גנץ: "מדברים על גיוס עריקים כאילו מדובר על דבר נורמלי. השלטון שלך דרס את כל הנורמות. שלטון מוכה שלטו כוח ועיוורון. לא ניתן שישראל תהפוך לדיקטטורה. אותנו לא יפחידו. אזרחי ישראל, איני מתכוון לשתוק. לא ניתן למסיתים להשתולל".

"אקים ממשלה שתחזיר את השפיות ותנקה את השנאה שזרע אדם החושב רק על עצמו. אני אומר לכם הפלונטר הפוליטי מחייב החלטות מהירות ולגלות אחריות לאומית ולהקים ממשלה בהקדם. אקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר