מגיפה עולמית

איטליה נלחמת בנגיף ה'קורונה': 16 מיליון תושבים בעוצר

כרבע מתושבי איטליה, שהם כ-16 מיליון בני אדם, נתונים החל מהבוקר בסגר, בעקבות צו עליו חתם ראש ממשלת איטליה, ונועד להילחם בהתפשטות הקורונה. בישראל אובחנו עד כה 25 חולים (עולם)

בדיקות בשדה התעופה באיטליה (צילום: שאטרסטוק)

כרבע מתושבי איטליה שהם כ-16 מיליון בני אדם נתונים החל מהבוקר (ראשון) בסגר, בעקובת צו עליו חתם ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה ונועד להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה.

הצו מגביל את התנועה במחוז לומברדיה שבירתו מילאנו וב-15 מחוזות נוספים בצפון איטליה. הצו החריג יישאר בתוקף עד ה-3 באפריל. בעקבות הצו, כניסה לאזורים אלה או היציאה מהם תתאפשר רק במקרים חריגים ותחת אישור קפדני.

איטליה הפכה לאחת המדינות הנגועות בעולם בנגיף כאשר אתמול מספר הנדבקים במדינה עמד על 5,883 בני אדם ועד כה מתו מהנגיף במדינה 233 בני אדם. רק ביממה האחרונה נדבקו באיטליה יותר מ-1,200 בני אדם,. מבין הנדבקים במדינה, 589 מאושפזים בטיפול נמרץ ואילו 567 חולים החלימו.

בעקבות הדיווחים על כוונת המדינה להטיל סגר, נראו אתמול תושבים רבים שמיהרו לתחנות הרכבת בניסיון להימלט מהאזור בטרם יוטל עליו הסגר.

הצו מגיע כהמשך לצעדים דרסטיים אחרים בהם נקטה המדינה אך עד כה ללא הצלחה לעצור את הנגיף. בין היתר סגרה המדינה בתי ספר ואוניברסיטאות, ואירועים ציבוריים רבים בוטלו.

בישראל נדבקו עד כה 25 בני אדם, ורק שלושה החלימו. בסוף השבוע האחרון אובחנו בישראל שמונה חולים חדשים.

מדובר בישראלים שחזרו מספרד, שווייץ, אוסטריה, יוון ואיטליה. 16 מתוך 25 החולים בישראל הם אנשים שנדבקו באיטליה או שנדבקו מאנשים שנדבקו באיטליה.

מצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים החמיר בסוף השבוע והוא מאושפז בביה"ח פדה-פוריה במצב קשה, כשהוא מונשם ומורדם.

בתוך כך, משרד הבריאות צפוי להודיע כי הטסים מניו יורק, קליפורניה ווושינגטון יתבקשו להיכנס להסגר של 14 יום. אך חובת הבידוד לא תחול על מי שטס בקונקשן דרך יעדים אלה וכמו כן לא יחול איסור לטוס לארה"ב.

הלילה נמסר כי בתיאום עם משרד הבריאות חולה מספר 25 הוכנס לבידוד במרכז הרפואי ברזילי. מדובר בחולה מאזור המרכז, אשר חזר מספרד בתאריך 3.3. החולה היה בבידוד ביתי החל מיום רביעי 4.3 אך לאור התחלה של תסמינים ובדיקה חיובית לנשאות לנגיף קורונה בגופו הוחלט להעבירו לבידוד בבית החולים. מצבו קל והוא סובל מתסמינים קלים.

המסלול של החולה

  • יצא מתל אביב למדריד ב-28.2 בטיסת ארקיע מספר IZ231 שהמריאה בשעה 08:00
  • חזר ממדריד דרך בריסל ב-2.3 בחברת בריסל איירליינס
  • ממדריד לבריסל טיסה SN3728 המריאה ב-21:15
  • מבריסל לנתב"ג טיסה SN3293 נחתה ב-3.3 בשעה 02:35

המקומות והתאריכים בהם נכח, המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד:

  1. בתאריך 3.3 בין השעות 17:40-18:15 סופר חצות וחצי רחוב טרכטנברג 18 ראשל"צ.

עוד נמסר כי בתיאום עם משרד הבריאות חולה מספר 24 הוכנס לבידוד בבית החולים אסותא אשדוד. מדובר בחולה מאזור המרכז אשר היה בבידוד ביתי אך לאור התחלה של תסמינים הוחלט להעבירו לבידוד בבית חולים. מצבו מוגדר קל.

החולה ה-24, מאזור המרכז, היתה במגע עם קבוצת הצליינים מיוון ושהתה איתם בטיסה חזרה ליוון.

המסלול של החולה

  • טיסה לאתונה ביום 27.2 בחברת AEGEAN טיסה מספר A3925 המריאה בשעה 19:50
  • טיסה חזור ב-2.3 בחברת AEGEAN מספר A3924 המריאה בשעה 17:00

המקומות והתאריכים בהן נכחה, המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד:

  1. בתאריך 2.3 בין השעות: 20:00-20:10 קלפי בבית ספר אבן חן בשוהם.
  2. בתאריך 3.3 בין השעות: 09:45-10:00 מרפאת קופת חולים מאוחדת בשוהם.

עד כה גבה הנגיף את חייהם של יותר מ-3,400 בני אדם, בכל העולם. בנתיים, ברחבי אירופה, ההתפשטות של הנגיף - נמשכת. עד כה נדבקו בנגיף למעלה מ-105 אלף בני אדם, ב-100 מדינות ברחבי העולם.

בארה"ב מתו מהנגיף 19 בני אדם ולמעלה מ-300 בני אדם נדבקו בנגיף. בספינת הטיולים שנמצאת בבידוד מול קליפורניה נדבקו עד כה 21 בני אדם מתוך כ-2,500 אנשים שעל הספינה.

הנשיא טראמפ, שנראה כמי שלא מוכן להתמודד עם הנגיף, אמר כי הוא לא מוכן שהנוסעים ירדו מהפסינה כי זה יעלה את המספר הכללי של החולים במדינה. "אני אוהב שהמספרים נמוכים", הסביר, "אני לא צריך שהם יוכפלו בגלל ספינה אחת".

גם במצרים הטילו סגר על ספינת תיירים ששטה בנהר הנילוס ועליה יותר מ-150 נוסעים ואנשי צוות. עד כה אותרו בספינה 33 חולי קורונה.

בסין, ישנם סימנים מעודדים להשתלטות על הנגיף אך בעיר קוונז'ו אירע אסון כאשר מלון ששימש מתחם בידוד לחשודים כנשאי קורונה, קרס, וישנו חשש לחייהם של כ-30 לכודים.

באיראן דווח אתמול על 21 בני אדם נוספים שמתו מהנגיף, ובכך מספר המתים במדינה עומד על 145 בני אדם. בסך הכל במדינה נדבקו מעל 5,800 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר