ה'בלוק' חוזר

דרעי החתים את חברי הימין על מסמך נאמנות לנתניהו

בעקבות איחוד חברי מפלגות הימין בכנסת הקודמת, מחתים יו"ר ש"ס שוב את הח"כים בכנסת הנוכחית על תמיכה בנתניהו ונגד ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי מחתים היום (ראשון) שוב את חברי בלוק הימין מגוש ה-58 על מסמך נאמנות בו מתחייבים לתמוך אך ורק בנתניהו בניסיון הרכבת הממשלה והכנסת ה-23.

במסמך הנאמנות המשותף עליו יחתמו במהלך היום כל חברי הבלוק, מתחייבים החברים לא לתמוך בממשלה בראשות יו"ר "כחול לבן", ח"כ בני גנץ.

במסמך נכתב כי חברי הכנסת מתנגדים בתוקף לממשלת מיעוט ‏שנתמכת על ידי חברי כנסת התומכים בטרור והמתנגדים למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

עוד נכתב במסמך כי "ממשלה כזאת תהווה סכנה מיידית וברורה למדינת ישראל. אנחנו קוראים לכל חברי הכנסת שתומכים במדינת ישראל לא לתת יד לממשלה מסוכנת כזאת".

"הקמה של הממשלה המסוכנת הזאת היא גם הונאה של מנהיגי כחול לבן וישראל ביתנו שהבטיחו לציבור שהם לא יקימו ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת".

בתוך כך, צמרת כחול לבן צפויה להתכנס היום לראשונה מאז פרסום תוצאות האמת של הבחירות, על מנת לדון במהלכים הבאים לקראת הרכבת ממשלה. הישיבה מתכנסת ברקע הקולות הגוברים במפלגה ובגוש השמאל להקים ממשלת מיעוט בתמיכה של ח"כים מהרשימה המשותפת, ולקראת סבב ההתייעצויות וההמלצות אצל הנשיא בסוף השבוע.

אמש כינס רה"מ נתניהו, שרים וח"כים שהיו מעורבים בבחירות האחרונות והודיע כי מתחילים בקמפיין חדש: "כן למדינה יהודית ודמוקרטית - לא לתומכי טרור".

העיתונאי יניר קוזין דיווח כי המטרה של המהלך היא למנוע אפשרות להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ עם הימנעות או תמיכה של המשותפת, ועצירת החקיקה שתמנע מהאדם בפלילים לכהן כראש ממשלה.

את הקמפיין ינהלו תחת הססמה "מדינה יהודית ודמוקרטית", כאשר 'היהודית' יתנו דגש על האפשרות להקים ממשלה עם ח"כים ערבים מהמשותפת, ו'הדמוקרטית' תתייחס לחקיקה שלטענתם אינה דמוקרטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר