עימות בגלל בית כנסת

"אתה שונא ספרדים", צעק צעיר - וחנק את האברך

'דין תורה' על מיקומו של בית כנסת, שהסתיים בניצחונם של השכנים החרדים על היזמים, הוביל לתקיפה אלימה נגד אברך, בעיצומה של השבת - תוך הפרחת טענות על גזענות (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אברך המתגורר בבני ברק, המתנגד לבניית בית כנסת לא חוקי בחצר ביתו, הותקף באכזריות בליל שבת האחרון כאשר צעד ברחוב. הרקע: העימות על בניית בית הכנסת שהתפתח מסוכת האבלים, עליו דווח ב'כיכר השבת'.

כזכור, לפני שבועות ספורים נוצר וויכוח סביב סוכת אבלים שהפכה לבית כנסת - סוכה שהוקמה לצורך ימי ה'שבעה' על בנימין אביטל ז"ל עובד העירייה שנהרג בתאונה, בחניה של הבניינים ברחוב מצליח בשכונת קרית הרצוג בעיר.

לאחר החתמות של השכנים באזור, המתנגדים למיקומו של בית כנסת זה, הוא הועתק מהחנייה המשותפת למקום סמוך, צמוד לבניין המגורים ברחוב מצליח 8, אך גם לכך התנגדו השכנים.

השבוע התקיים דיון בתביעת השכנים, בבית הדין של הגר"י מרמרוש, וזה פסק נגד קיומו של בית הכנסת שם, תוך שהוא מצדיק את טענותיהם של השכנים.

שיעור בבית הכנסת הארעי (צילום: מתוך פייסבוק)

ל'כיכר השבת' נודע, כי אברך הנמנה על התובעים, חתנו של אחד מבכירי 'דגל התורה' בבני ברק, הותקף בגין זה בצורה אכזרית בשבת האחרונה: צעיר, שאינו מוכר לו, ניגש אליו בעת שצעד לביתו, חנק אותו למשך מספר שניות והכה אותו בראשו.

לדברי האברך, התוקף האלמוני קשר את מעשיו להתנגדותו לבית הכנסת וצעק עליו תוך כדי התקיפה: "אתה גזען. אשכנזי ששונא ספרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר