"אורה ושמחה וששון"

מצעד הקליפים החדשים לחג הפורים • צפו ודרגו בתגובות

חג הפורים מביא איתו כמידי שנה גם לא מעט קליפים משעשעים או סתם משמחים. בחרנו עבורכם 11 כאלה, כנגד המן ועשרת בניו. הצביעו על האהוב עליכם בתגובות שבתחתית הכתבה (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

שוקי סלומון - מזמור לתודה

שוקי סלומון נתפס ככוכב רשת צבעוני, לאחרונה הוא רוצה להיתפס גם כזמר ומוזיקאי לגיטימי. הסינגל קליפ שיצא סמוך לראש חודש אדר "מזמור לתודה" הוא פרי עטו ולחנו של סלומון כשעל העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי שרולי ליפשיץ. מבחינה מוזיקלית לא מדובר פה בחידוש גדול במיוחד אבל האנרגיות של סלומון שצצות בכל שניה בקליפ יכולות בהחלט ליהנות קהל רחב.

להקת עניין אחר - תרגומיישן

סולן ומנהל להקת 'עניין אחר', הזמר והיוצר נועם יעקובסון, הוא איש הומור ומשחק מזה שנים ארוכות. זאת לצד קריירה מוזיקלית אישית ושל הלהקה שלו (אלבום חדש בדרך בקרוב). כמידי שנה הוא מוציא לפני חג הפורים קליפ מלא הומור שמשלב את שתי היכולות שלו למקום אחד יחד עם הלהקה המצוינת שלו, כשהשנה הוא החליט "לתרגם" שירים לאנגלית. צפו בתוצאה המחויכת.

דייויד טויב - תמחה

את השיר החדש שלו הלחין המעבד והזמר המוכשר דייויד טויב כבר בשנה שעברה. השנה הוא השקיע והקליט גרסה פאנקית מלאת אנרגיה וקצב שלא יותיר אתכם יושבים על הכיסא.

אהר'לע סאמט, מענדי ווייס, מקהלת מלכות, חסידימלעך, הרשי סגל - לבוש מלכות

מיטב הזמרים והמקהלות החסידיות התכנסו לקליפ פורים מושקע ועשיר בלחנו של בנצי שטיין ובעיבודו המוזיקלי של הרשי סגל ותזמורתו.

איי ג'יי ברנז - "Ima do me"

הראפר הדתי מארה"ב, איי ג'יי ברנז יצא בקליפ משעשע במיוחד המשלב סעודת פורים והסתובבות ברחובות העיר כשלאמה לצדו.

להקת נוריאל - ניגון אסתר

להקת נוריאל היא ילדי משפחת אטיאס הירושלמית וחבריהם. ילדי משפחת אטיאס שגם הוריהם מוזיקאים מקצועיים (נגן כלי ההקשה יצחק אטיאס והחלילנית תמר אטיאס), הוציאו כבר EP עם שירי הלהקה. הביצוע החדש שלהם הוא ביצוע אקוסטי יפיפה לניגון של חסידות קרלין שמושר רבות בימי הפורים. את הניגון הם מכנים 'ניגון אסתר' והוא מצורף לקליפ מרגיע שצולם בטבע.

משפחת רוזנבלום - משלוח מנות

קליפ משפחתי נוסף הוא הקליפ של ה'רוזנבלומים', בניו ונכדיו של אברהם רוזנבלום, סולן 'להקת ישיבת התפוצות'. מידי שנה מוציאה המשפחה קאבר מושקע המשולב בקליפ הומוריסטי כשהשנה עולים על המוקד משלוחי המנות והמסע לחלוקתם.

אהרן רזאל - הולך ללמוד

האיש והמתיקות הטבעית, אהרן רזאל, אחד הזמרים והיוצרים היותר פורים במוזיקה היהודית, יוצא כמידי שנה בסינגל חדש לכבוד ימי הפורים כ"משלוח מנות" מוזיקלי לחבריו. רזאל השתמש הפעם במילות התוספות על רבי עקיבא כשהוא מלחין אותם ומעבד את השיר לצדו של אבי טל המוכשר. לשיר מצורף גם קליפ שצולם יחד עם בחורי ישיבת 'תורה והלכה' הירושלמית.

דוד שוורץ - מצווה טאנץ

אחרי שתרגם את 'מודה אני' של עומר אדם לאידיש, הזמר דוד שוורץ חוזר בסינגל קליפ חדש אף הוא קאבר, הפעם לשיר לועזי כשהוא מלווה בקליפ עמוס ריקודים ושמחה. עיבוד מוזיקלי: חזקי גולדמן.

י. שופריו - מרדכי היהודי

הראפר י. שופריו בסינגל קליפ מלא גרוב לכבוד חג הפורים. את הקליפ החביב צילם שופריו בעצמו ברחובות ירושלים כשעל העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד הקלידן המושבח דוד עדה (לשעבר מלהקת 'גרויסע מציאה' ולהקות נוספות).

מוישי קליין, 'קושה' ותולי בריל - סתם

שלישיית הזמרים מבצעים יחד את השיר שמוישי קליין כתב והלחין ואף עיבד והפיק מוזיקלית. השיר כשמו "סתם" ברובו מורכב מסלנג בעברית לא בהכרח מלא בפשר ומלווה בקליפ מלא אנרגיות ושמחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר