בידוד - גם ממצרים

נתניהו קיים ועידה בינלאומית: להפריד חולי קורונה מבריאים

משרד הבריאות הנחה כי מהיום חלה חובה גם על השבים ממצרים להיכנס לבידוד של 14 ימים • ראש הממשלה קיים שיחת ועידה בינלאומית: "אנו יכולים לחלוק מידע" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: רועי אברהם וקובי גדעון, לע"מ)

משרד הבריאות מודיע הצהריים (שני) על החלת בידוד ביתי לתקופה של 14 יום על השבים ממצרים מיום חזרתם. הצו חל מיידית על כל מי ששב לישראל ממצרים ב-14 יום האחרונים.

כל מי ששב ממצרים מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך למשרד. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר שיחת ועידה בווידאו עם מנהיגים מאירופה ודן עמם באתגרים ובשיתופי פעולה בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

בשיחה השתתפו קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' וראש ממשלת רומניה לודוביק אורבן.

נתניהו אמר להם כי הוא מקיים את השיחה כדי "שנוכל לעזור למדינות שלנו ולעזור אחד לשני באמצעות שיתוף מידע ותיאום פעילויות מסוימות. אני יודע שהזמן פה קריטי, הן הזמן שלכם והן הזמן של מדינותינו. ראשית, אני רוצה להציע שנקים את הפורום הזה ונמשיך עם אנשי קשר מכל אחת ממדינותינו, כדי שנוכל להמשיך חלק מהדברים שיעלו בשיחה הזו".

"באופן ספציפי, יש לי שלוש הצעות לשיתוף פעולה: ראשית, בתחום בדיקות רחבות ההיקף – לשנות לחלוטין את קצב הבדיקות, משך הבדיקות של האנשים ומהירות הבדיקה". נתניהו אמר כי "המטרה הסופית היא לפתח בדיקות ביתיות בכדי שאנשים יוכלו לבדוק את עצמם".

לדבריו, "כשזה יקרה, נוכל לצמצם משמעותית - נוכל להפריד בצורה יעילה יותר אנשים בריאים מאנשים חולים. זה טוב לבריאות וטוב מאוד לכלכלה שלנו כיוון שאנו עומדים להיתקל בבעיות רציניות של בידודים המוניים. אי אפשר לנהל כלכלות באופן כזה. לכן, אנו מצוותים את אנשי המחקר שלנו עם אנשי המחקר שלהם, ואני מציע שאם אתם סבורים שיש לכם תרומות מדעיות וטכנולוגיות לזה, דברו אחד עם השני ונוודא כמובן שהאמריקנים מבינים את זה".

"זה חייב להיות מאמץ בסדר גודל עולמי. העניין הוא לא מי מגיע לזה ראשון, אלא כיצד כולנו מגיעים לזה ראשונים. זו הנקודה הראשונה – שיפור הבדיקות. זה קריטי מאוד. וכמובן מציאת חיסון. אני מכניס את זה בקטגוריה של שיפור האמצעים המדעיים והטכנולוגיים להילחם במחלה".

הצעה נוספת אותה העלה ראש הממשלה, נוגעת באזהרה שלו ולפיו "אנו עלולים להגיע מהר מאוד למצב של השבתות של מטוסים או הגבלות על טיסות".

לכן אמר נתניהו, "כדי להגן על שרשראות אספקה, אני מציע שיהיו לנו מרכזים בטוחים ומטוסים בטוחים למטרת טיסות. במילים אחרות, אנו יכולים לייעד שדות תעופה בשבילנו, בשביל כולנו באירופה, ואנו נכריז שמדובר בשדה תעופה נקי. אנו נשקיע מאמצים עקביים לשמור עליו נקי. אנו נרחץ ונחטא אותו כל הזמן מסביב לשעון ונבדוק את האנשים שעובדים בו כל הזמן".

"הדבר השלישי הוא כמובן חילופי שיטות עבודה מומלצות. לכל אחד מאיתנו יש את הניסיון שלו. אנו רואים מה עובד, מה לא עובד, ואנו יכולים לחלוק מידע. זה הבסיס להצעה שהייתה לי, ויש לכם וודאי רעיונות נוספים שאני מצפה לשמוע אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר