כך נערכים כוחות הביטחון מול נגיף הקורונה

השר נפתלי בנט הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים, בדגש על אמצעי טיהור ניידים • במשטרה ערכו הערכת מצב (חדשות)

(צילום: דוברות המשטרה)

במערכת הביטחון נערכים אף הם בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל. במשטרה, בצה"ל ובמשרד הביטחון ערכו היום (שני) ישיבות הערכות מצב מיוחדות.

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים, בדגש על אמצעי טיהור ניידים, לצד סיוע באספקה אווירית של הציוד מחו"ל, והמשך מאמצי מחקר ופיתוח (מו"פ) לבחינת הישרדות הנגיף וגיבוש אמצעי התמודדות.

בהתאם להמלצת כלל הגורמים, הוחלט כי בשלב זה לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית. שר הביטחון אישר כי הסגר יפוג כמתוכנן עם תום חג הפורים, בבוקר יום ה', 12 במרץ 2020, ט"ז באדר תש"פ, בכפוף להערכת מצב עדכנית. במקביל, הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך.

בצה"ל, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים הערכות מצב מטכ"ליות ועמד על הצעדים למניעת התפשטות הנגיף בצה"ל. כוכבי הגדיר כי המטרה היא לשמור על כשירותו המבצעית של צה"ל, החיונית לביטחון מדינת ישראל. על כן סיכם הרמטכ"ל כי תינקט גישה מחמירה שתכליתה צמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד.

נכון לעכשיו, כ-2,100 חיילים נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. כ-300 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

בצה"ל החליטו כי משרתים ששבו לישראל מכל מדינות העולם אינם רשאים להיכנס לבסיסי צה"ל במשך שבועיים מיום הגעתם ארצה - גם אם אינם מחויבים בבידוד.

במשטרה ערכו אף הם ישיבה מיוחדת, ובתום התייחסות הגורמים המקצועיים סיכם מ"מ המפכ"ל את הערכת המצב ואמר כי "המשטרה נערכת ומשקיעה את מירב המאמצים והמשאבים למתן מענה מיטבי לכלל התרחישים, נושא זה נמצא בסדר עדיפות מרכזי של הארגון וצפוי להעסיק אותנו בשבועות ובחודשים הקרובים".

בנושא התמודדות האוכלוסייה אמר ניצב כהן כי "מדובר בציבור נורמטיבי שנדרש להיכנס לבידוד ועד כה ניכר כי הציבור קשוב להנחיות משרד הבריאות ומגלה אחריות ציבורית". עוד הוסיף והדגיש כי "משמעת אזרחית מצילה חיים".

לצד קיומן של הערכות המצב והמשך ההיערכות המבצעית, פתחה משטרת ישראל בחקירה בעקבות הפצת הודעות כזב הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433.

"בפרסום והפצת הודעות שקריות מאין אלה אנו עדים לעיוות המציאות ולהצגת תמונה שגויה שיש בהם כדי לגרום בתקופה רגישה זו לבהלה בקרב כלל ציבור האזרחים", אומרים בדוברות המשטרה.

הם הוסיפו כי "משטרת ישראל תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן לזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב".

"אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר