הנמצאים בבידוד

זכיתם במחיר למשתכן ומפחדים מהנגיף? • הוראות המשרד

לאחר שעשרות אנשים הוכנסו לבידוד, והם לא יכולים להגיע לחתום על הדירה שזכו. משרד הבינוי והשיכון מפרסם היום, את הדרכים בהם ניתן לקבל את הדירה או לערוך סיור (כלכלה)

מחיר למשתכן. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/ Flash90 )

עשרות זוכים ב'מחיר למשתכן', שנכנסו לבידוד ונקראו לבחור דירה, לא יודעים מה לעשות. היום (שני) משרד הבינוי והשיכון הוציא הנחיות לכנסי ואירועי מחיר למשתכן והקלות לזוכים בבידוד הנקראים לבחירת דירות - כדי "לצמצם נזקים".

לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות, הוחלט במשרד הבינוי והשיכון לעדכן את ההוראות ביחס לכנסי הזוכים ואירועי בחירת הדירות של זוכי מסלול למשתכן.

הוראות אלה מתייחסות לזוכה או לזוכים הנמצאים בבידוד. ככל ויינתנו ממשרד הבריאות והגורמים האחראיים הוראות עדכניות העשויות להשפיע על כנסי זוכים ו/או על אירועי בחירת דירות, יפעל משרד הבינוי והשיכון בהתאם להוראות אלה.

כיום, זוכה אשר נקרא לבחירת דירה ואינו מגיע בעצמו, נדרש לתת ייפוי כוח מאומת ע"י עו”ד לבן / בת הזוג שלו, ואם הבוחר אינו אחד מהזוכים, הוא נדרש לייפוי כוח נוטריוני מטעם הזוכים. בעקבות המצב, משרד הבינוי והשיכון מאשר הסדרים זמניים לפיהם גם אנשים בבידוד יוכלו ליפות כוחו של נציג גם ללא פגישה עם עו"ד או נוטריון.

מי שייקרא לבחירת דירות ואינו יכול להגיע בשל הנחיות משרד הבריאות והצורך בבידוד יצטרך להמציא את המסמכים הבאים:

• מסירת תעודת זהות מקורית עם ספח לנציג שיבחר את הדירה.

• אישור על דיווח עצמי על בידוד בית לחוזרים מחו״ל או דיווח עצמי לבידוד בית לבאים במגע עם חולה מאומת, מאתר משרד הבריאות.

• שליחת מייל מכתובת המייל הרשמית המצויה במערכת ההגרלות או מכתב חתום על ידי הזוכה ו/או הזוכים שבבידוד.

• במסגרת המכתב יתחייב הרוכש להמציא ייפוי כוח לבחירת הדירה ערוך וחתום כדין במועד סיום הבידוד, שמאשר למפרע את נציגו בבחירת הדירות.
• שיחת טלפון של האדם בבידוד לבַּקָּר חברת הבקרה המצוי באירוע בחירת הדירות המאשר את הבחירה שבוצעה על ידי נציגו.

• לעניין חתימת חוזים -ניתן לחתום חוזה רק באמצעות ייפוי כוח נוטריוני כדין או בנוכחות הרוכש בלבד וזאת בסיום תקופת הבידוד. הקבלנים ימתינו עד למועד סיום הבידוד ולכל היותר 14 ימים או מועד מאוחר יותר ככל והנחיות משרד הבריאות יעודכנו לגביו.

מי שלא יכול להגיע לחתימת חוזה

במקרים בהם לא ניתן להגיע לחתימת חוזה יפעל משרד הבינוי והשיכון מול הקבלנים על מנת להאריך את הזמן הניתן לחתימה במספר ימים. נציין כי כנסי המידע לזוכים ב'מחיר למשתכן' אשר ההשתתפות בהם אינה חובה, ממשיכים לעת עתה, בכפוף להנחיות משרד הבריאות בנוגע להתקהלות.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה: "לנוכח ההתפתחויות אנחנו פועלים למציאת הסדרים מתאימים לפעילות המשק, לרבות פעילות ענף הבנייה ולרבות תכנית הדגל של המדינה, מחיר למשתכן. הוצאנו הוראות אלה על מנת להמשיך בפרויקט כרגיל, ככל הניתן."

אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון: "החלטנו לפעול באופן אקטיבי ולחדד את ההנחיות כבר מעכשיו, זאת על מנת לצמצמם נזק אפשרי עתידי בתהליך בחירת הדירות. מטרת הוראות אלה לשמור על בריאות הציבור לצד המשך פעילות רגילה ככל הניתן בכנסי מחיר למשתכן, גם עבור זוכים שנאלצים להימצא בבידוד ביתי. בכל שבוע מאות זוכים משתתפים בכנסי זוכים, בוחרים דירות מחיר למשתכן וחותמים על חוזים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר