עדכון דרמטי • צפו

ראש הממשלה הכריע: כל מי שיחזור מחו"ל - ייכנס לבידוד

לאחר מרתון של דיונים בלשכת ראש הממשלה בירושלים בנושא 'הקורונה', נתניהו הכריע ואמר: "כל מי שיגיע מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. זו החלטה קשה, אך חיונית לשמור על בריאות הציבור" (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג. וידאו: עומר מירון /לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני), מרתון של דיונים בהובלתו בנושא נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. הדיונים נוסבו אודות המדיניות של הנכנסים לישראל מחו"ל, היערכות כלכלית, וכן דיון מדעי-טכנולוגי על נגיף הקורונה - בהשתתפותם של מומחים מהתחום.

בדבריו אמרנתניהו "אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה: כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. זו החלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור - ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל".

בדיונים השתתפו שר הבריאות, שר האוצר, שר הפנים, שר הכלכלה, שר התיירות, שר התחבורה, שר החקלאות, שר העבודה והרווחה, מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, גורמים ממשרד הביטחון, מנהל המכון הביולוגי, המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, יו"ר רשות החדשנות וגורמים נוספים.

ההחלטה היא פשרה בין הדרישה לחייב גם בידוד רטרואקטיבי לאלו שחוזרים בשבועיים האחרונים, לבין הדרישה כי תימשך המדיניות של בידוד רק למקומות בהן התפרצה מגפת הקורונה.

עם זאת השוהים במדינות שכבר נאסרו לכניסה, כמו איטליה, ספרד, צרפת והמזרח הרחוק יחויבו עדיין בבידוד רטרואקטיבי.

כזכור, מוקדם יותר היום, התגלו בישראל החולים ה-40 וה-41, שניהם הגיעו בטיסה מספרד. חולה מספר 29 הסתובב גם בבתי חולים, בתי אבות ובתי כנסת, ואחד החולים שהתגלה הוא בעלה של רופאה בבית חולים במרכז הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר