"אין חצאי אזרחים"

הנשיא קיבל את תוצאות הבחירות; הציע שוב את המתווה שלו

נשיא המדינה קיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-23 ואמר בפנייתו לראשי הסיעות כי "מונח לפניכם המתווה אותו הצעתי בבחירות הקודמות. אני קשוב לביקורת הרבה שספג המתווה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין, ביום הבחירות (צילום: מארק ניימן / לע"מ; צלם וידאו ומקליט: אבי קנר / לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין קיבל לידיו היום (רביעי), בטקס רשמי בבית הנשיא, את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-23 מידי יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל.

בדבריו, אמר הנשיא כי "זו הפעם הרביעית שאני מקבל לידי את תוצאות הבחירות לכנסת ישראל, והפעם השלישית שאנו נפגשים כאן בתוך אחד עשר חודשים. מערכת בחירות היא תמיד נקודת זמן של חוסר יציבות, שמאיימת לזעזע את הסולידאריות החברתית שהיא הבסיס לקיומה הבריא של המדינה הדמוקרטית שלנו. זוהי נקודת זמן שבה המחלוקות והשסעים מועלים על נס, שבה מרחב ההסכמה הרחב כל כך ביננו נדחק לשולי השיח, והכל הופך פוליטי.

"בנקודת הזמן הזו, שהתמשכה לה בשנה האחרונה לכדי שנת בחירות מתישה, מצלקת, ועדת הבחירות המרכזית הייתה לעוגן יציב, ועדת הבחירות המרכזית הייתה לשומר הסף של הממלכתיות הישראלית ושל המנגנונים הדמוקרטיים הרגישים והיקרים כל כך של מדינתנו האהובה. הוועדה, בראשותו של השופט ניל הנדל, עמדה איתנה מול שלל האתגרים הצפויים והבלתי צפויים שהתגלגלו לפתחה, אפילו כשנדרשו למצוא פתרון לאלפי ישראליות וישראלים שהונחו להימצא בבידוד בשל החשש מהתפשטותו של נגיף הקורונה, ושאכן הובטחה, בסופו של דבר, זכותם הדמוקרטית להשתתף בבחירות לכנסת".

הנשיא המשיך ואמר כי "פתגם ערבי ידוע אומר: 'החיפזון מהשטן, ואורך הרוח מהאל'; العَجَلَةُ مِنَ ٱلشَّيْطَانِ وَالتَّأَنِّي مِنَ ٱلرَّحْمٰنِ. ועדת הבחירות השכילה לנהוג לפי העיקרון הזה, בשיקול דעת, בזהירות, באורך רוח, תוך הקפדה בקלה כבחמורה, כיאה לעוסקים בטוהר הבחירות, שהוא קודש הקודשים של כל דמוקרטיה.

"במשוואה היהודית והדמוקרטית, כל קול נחשב. 'תוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם' (במדבר ט"ו, פס' ט"ז). אין במדינת ישראל חצאי אזרחים. יש חילוקי דעות עמוקים, אבל אין חצאי אזרחים".

באשר להקמת הממשלה הבאה, אמר הנשיא ריבלין: "כאן המקום להזכיר לראשי הסיעות ונבחרי הציבור כי אני ובית זה, עומדים לרשותכם בכל שיח רציני וכן שתרצו לנהל. כל מתווה אותו תצליחו לגבש עבור ממשלה יציבה שתקבל את אמון הכנסת - יבורך. בין היתר, מונח לפניכם המתווה אותו הצעתי בבחירות הקודמות.

"אני קשוב בהחלט לביקורת הרבה שספג המתווה, אותו אני הצעתי בזמנו, לרובה אני מסכים, ועם זאת חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה. רבים נושאים לכאן עיניים בתקווה שמבית זה תבוא הישועה - הישועה בידכם, מי שהעם בחר כמנהיגיו, והריני מוסרה לפתחכם שוב.

"כולי תקווה שהכנסת העשרים ושלוש שתושבע בשבוע הבא תאריך ימים בניגוד לקודמותיה, ושהנשיא שיעמוד כאן במעמד הגשת תוצאות הבחירות לכנסת העשרים וארבע יהיה אדם אחר".

(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר