הוכרז רשמית

ארגון הבריאות: "הקורונה - מגיפה עולמית"

עם עשרות אלפי חולים והרוגים בכל רחבי העולם, מודיע הערב ארגון הבריאות העולמי כי נגיף הקורונה מוכר כמגיפה גלובלית • בישראל: מספר החולים עלה ל-82. גן ילדים - בבידוד (בארץ)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות נגיף הקורונה כמגפה כלל עולמית. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי "אי אפשר לומר שכל המדינות יכולות לשנות את כיוון המגפה הזו".

לדבריו, "כל המדינות עדיין יכולות לשנות את מסלולה של המגפה הזאת. אם המדינות יזהו, יבדקו, יטפלו, יבודדו, יעקבו וגייסו את האזרחים שלהן בתגובה".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) על שני מקרי קורונה נוספים שאובחנו בארץ, וכך מספר החולים עלה ל-82, מהם שלושה שהחלימו.

מתוך החולים, 71 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 5 בדרכם לאשפוז ו-3 מטופלים בביתם. מרביתם במצב קל, חמישה במצב בינוני ורק אחד במצב קשה.

במשרד הבריאות ממליצים לכלל התושבים להימנע ככל האפשר מהגעה לאירועים שאינם בגדר חובה. הנחיה זו רלוונטית במיוחד לקשישים ומבוגרים הסובלים ממחלות רקע.

בעקבות המצב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מוקדם יותר היום כי בכוונתו להקצות 10 מיליארד שקל להתמודדות עם הקורונה.

"לקורונה יש השפעה גדולה על המשק. אנחנו נכנסים למשבר הזה במצב טוב, ביחס לשאר מדינות העולם. ישראל במצב טוב, הבנקים חזקים ויציבים, יחסי החוב/תוצר במצב טוב, ויחד עם זאת יש פה אתגר שצריך לעבור אותו ולצלוח אותו בשלום".

"אנחנו נותנים חבילה של 10 מיליארד שקל, במטרה לייצב את המשק" - הבטיח נתניהו. לדבריו "זו עזרה ראשונה. ככל שנידרש ניתן סיוע נוסף. מתוך ה-10 מיליארד - מיליארד שקל יינתנו לבריאות, כדי להגדיל את מלאי התרופות ולהכין את בתי החולים".

נתניהו הוסיף ופירט צעדים אחרים שיוקדשו לעסקים ולחברות התעופה, להם יוזרמו מיליארדים נוספים.

את הדברים אמר ראש הממשלה בתום הערכת מצב שקיים עם שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר