אלימות משטרתית

הבחור שלף מצלמה; השוטרים היכו אותו ותלשו פאה אחת

במהלך המהומות בפורים בעיר בני ברק, הוציא ילד בן 14 מצלמה כדי לתעד מעצר, ועורר, כך לטענת האמא, את זעם השוטרים. הם היכו אותו - ותלשו לו פאה • המשטרה: הכפשות חסרות בסיס (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות האמא ובנה)

האלימות בבני ברק מצד נוער נושר שהפריעו לתושבים, ופצעו מספר תושבים, הובילה גם לאירועי אלימות משטרתית, בהם תלישת פאה של בחור בן 14, שלטענתו, רק רצה לצלם מעצר משטרתי.

האמא של הבחור טוענת בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בנה היה ברחוב בירנבוים בעיר בליל פורים, ושלף מצלמה כדי לתעד כיצד השוטרים עוצרים כמה מהמתפרעים.

הילד, בן למשפחה חרדית המשתייכת לחסידות ברסלב, תושבי תל אביב, הגיע לבני ברק כדי לבקר בני משפחה המתגוררים ברחוב בירנבוים.

הוא עבר ברחוב בעת שהשוטרים ביצעו מעצר של צעיר שהפר ככל הנראה את הסדר. הילד שלף מצלמה וצילם את המעצר, ולדבריו, השוטרים התנפלו עליו.

הבחור סיפר כי השוטרים הכו אותו ומשכו בפאותיו עד שאחת מהפיאות נתלשה ממקומה.

הילד דיווח לאימו על המקרה, היא הגיעה למקום והצליחה לתעד את הניידת וצוות השוטרים שלדברי בנה הכו אותו ותלשו את פאתו.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לצערנו שוב אנו נתקלים בהכפשות חסרות בסיס, כלפי שוטרים, שביצעו את תפקידם ללא דופי.

"מבירור הנסיבות עולה כי המתקהלים שהפרו את החוק והסדר הציבורי ופעלו באופן אלים כלפי השוטרים, אשר הגיעו למקום מכוח תפקידם. המתפרעים הפעילו זיקוקים, יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים, גרמו לפציעתם של שוטרים אשר נזקקו לטיפול רפואי ושברו ניידות משטרה. הכוחות שפעלו באזור נתקלו באלימות קשה תוך שימוש ציני במסווה של שמחת חג הפורים ותוך פגיעה קשה באופיו של החג ובציבור הרחב בעיר ובמהלך הפעילות נעצרו 42 חשודים במגוון אירועי הפרות סדר, סמים ואלימות".

עוד נמסר בתגובת המשטרה, "אנו מזכירים כי אלימות היא נגע חברתי פסול, ובהתאם משטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע אלימות ומעשה בריונות כנגד כל אזרח באשר הוא. המשטרה תמשיך לאכוף את החוק, לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח קיומו של החוק, ותמצה את הדין עם המתפרעים".

"יובהר כי כל פרסום שגוי אשר יהיה בו כדי לפגוע בשמם הטוב של שוטרים ללא עוון בכפם, הינו על אחריות המפרסם בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר