הזעם בשמאל

אבטחה משטרתית בשל איומים על אורלי לוי

אחרי הודעתה שהרחיקה את חלום הקמת ממשלת המיעוט של בני גנץ, החלה ח"כ אורלי לוי אבקסיס לספוג איומים. בתגובה, הציבו אבטחה משטרתית ביישוב מגוריה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

מאז הודיעה יו"ר גשר כי לא תתמוך בהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על קולות חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, היא סופגת איומים רבים.

בשל כך, לבקשת קצין הכנסת, הציבה המשטרה אבטחה בכניסה ליישוב בו מתגוררת חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס.

דפנה ליאל הביאה בחדשות 12 ציטוטים של גורם המקורב לח"כית שהסביר כי "היה ידוע לכל שתהום מפרידה בין השקפת עולמה של אורלי בתחום המדיני והביטחוני לבין זו של מרצ".

עוד הדגיש הגורם: "ההתרפסות להקמת ממשלת מיעוט בכל מחיר שנשענת על המשותפת, ובכלל זה בל"ד, מנוגדת להשקפת עולמה של לוי-אבקסיס, וכן גם להשקפתם של רבים מתומכי כחול לבן והעבודה שמתנגדים לכך".

כזכור, לוי הודיעה כי לא תתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת. עוד הודיעה כי היא אינה מחוייבת עוד לברית שכפו עליה ועל עמיר פרץ עם מפלגת מרצ.

"מדאיגה העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".

חברת הכנסת הדגישה: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

בתגובה קראו לה במפלגת מרצ להתפטר. יו"ר המפלגה, ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

"עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה".

ח"כ תמר זנדברג מסרה בתגובה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר