'צו ההתכנסות' - בקרוב

כך מתמודדים בעולם הישיבות עם ההגבלות

בעולם הישיבות ממתינים להוראות ברורות כיצד לנהוג, החשש הוא כי החלטה על סגירת מוסדות החינוך תשפיע גם עליהם. בינתיים, משרד הבריאות מבהיר את מגבלת ההתכנסות (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באדר תש"פ | 12.03.20
היכל ישיב מיר. ארכיון (צילום: ברוך אוביץ)

בהלת ה'קורונה': במשרד הבריאות מבהירים את פרטי צו איסור ההתכנסות עד 100 איש, מחשש להמשך התפשטות הנגיף בישראל - צו שייכנס לתוקף בשעות הקרובות. "מדובר באיסור גורף לכלל האירועים: חתונות, בר מצוות, בת מצוות, לוויות; גם בחלל סגור וגם בחלל פתוח", מדגישים במשרד.

בתוך כך, בעולם הישיבות עדיין ממתינים להוראות ברורות ממשרדי החינוך והבריאות, כיצד עליהם לנהוג בעקבת ההנחיות החדשות אך לעת עתה לא התקבלו כך הוראות לשינוי הסדרים הקיימים.

החשש בעולם הישיבות הוא שמיד עם קבלת ההחלטה על השבתת מוסדות החינוך עד חג הפסח, לפחות, הרי שההחלטה תשפיע גם על הישיבות שיצטרכו לסגור את שעריהן לחלוטין.

מאחר ומדובר בהחלטה על רקע החשש הבריאותי הממשי מהתפשטות ה'קורונה', ראשי הישיבות צפויים לקבל את ההנחיה במלואה ויחפשו דרכים אחרות כיצד להמשיך את לימוד התורה גם בתקופה קשה זו.

בישיבה הגדולה בישראל, ישיבת מיר, כבר ביצעו שינויים ובהוראת ראש הישיבה הגרא"י פינקל פתחו היום (חמישי) את כל חדרי האוכל בהגבלה של עד 100 תלמידים. בארוחת הצהריים, מאבטח עמד בכניסה והגביל את הכניסה ל-100 תלמידים, כאשר כל היתר נאלצו להמתין עד שחבריהם יסיימו לאכול.

בנוסף, מאות תלמידי הישיבה המתגוררים בארצות-הברית נשלחו לנסוע לביתם לחופשת הפסח, כאשר השיעורים של הרנבים עד סוף הזמן יועברו בשידורים חיים, בשלושה מוקדים בארה"ב.

במידה ונגיף ה'קורונה' יתגבר, המתכונת הזו תורחב גם ב'זמן קיץ' למוקדים נוספים בעולם.

יצוין כי בישיבות נוספות פיצלו היום את ארוחת הצהריים בחדר האוכל, למספר משמרות כך שבכל משמרת אוכלים מקסימום 100 תלמידים, כפי הנחיות משרד הבריאות.

בנוסף, לקראת שבת, החליטו בחלק מהישיבות להשאיר רק חלק מהבחורים בישיבה, מבלי לעבור את המאה תלמידים, והיתר יסעו לביתם, כאשר בשבת הבאה - הבחורים יתחלפו, ואלו שיישארו בשבת הקרובה בישיבה, יסעו בשבת הבאה לביתם.

בנוסף, בישיבות מגבירים את ההיגיינה של התלמידים, באמצעות הוספת סבונים וחומרי חיטוי כמו גם הוצאת המגבות בד ומעבר לשימוש במגבות נייר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר