"קשר עצמו לפריצה"

בחור חרדי נעצר בחשד לפריצה לישיבת דושינסקיא

המשטרה עצרה אמש (רביעי) לפנות בוקר בחור חרדי, תושב אזור מאה שערים, בחשד שפרץ לישיבת דושינסקיא. מעצרו הוארך ביממה, והיום בצהריים הוא שוחרר לביתו (חרדים בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המשטרה עצרה אמש (רביעי) לפנות בוקר בחור חרדי, תושב אזור מאה שערים, בחשד שפרץ לישיבת דושינסקיא, לפני כחודש, ומעצרו הוארך ביממה, כאשר היום בצהריים הוא שוחרר.

במהלך הדיון אתמול בבית משפט השלום בירושלים, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה סיפר כי החשוד נעצר לפנות בוקר בשעה 04:22 לאחר שהוא דרוש חקירה בתיק הזה, המדבר על אירוע מיום 23.2 בו אלמונים פרצו דלת אלומיניום לכניסה שבקומה שנייה בישיבת דושינסקיא.

לפי נציג המשטרה, הם פרצו לאחר מכן לחדר די.וי.אר וגנבו אותו. יום קודם לכן נגנב מאחד מבגדיו של תלמיד הישיבה כסף וכרטיסי אשראי. המתלונן חזר מאוחר יותר ומסר לנו שמצא את הדי.וי.אר. בסמוך לישיבה.

בבדיקה שנערכה עלה כי הוצא מהדי.וי.אר. תמונות והתקבל חשד סביר כי המשיב ביחד עם אחר הם אלה שביצעו את הגניבה. החשוד האחר נחקר לפני מס' ימים ומסר גרסה לעניין האירוע. המשיב נחקר ומסר גרסה. "אפשר לומר שהגרסה קושרת אותו ואת האחר לעניין ההתפרצויות", סיפר נציג המשטרה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד דותן דניאלי, אמר בדיון כי "זה לא תיק למעצר. בחור צעיר ללא עבר, משתף פעולה בחקירה, מזהה את עצמו בסרטונים. השיבוש פה ברף הנמוך. המשיב מבקש שהמשטרה תטפל באותו נחמן (החשוד השני. ח"ג) והוא מפחד ממנו ולא יתקרב אליו. נחמן ירצה לפגוע בו עוד יותר. הוא מסר גרסה, הודה, הוא לא יכול לשבש, הסרטונים קיימים. מה המסוכנות פה? כרטיסי האשראי לא נתפס אצלו וכנראה השני עשה בו שימוש ואין מסוכנות להארכת מעצר. אפשר לשחררו בתנאים. אין שום תכלית מעצר בתיק זה. לחילופין, אם ביהמ"ש יאריך את המעצר, אז גג עד מחר".

בהחלטתו, קבע השופט אלעזר ביאלין כי "המשיב חשוד בעבירה של התפרצות וגניבה. עיינתי בתיק החקירה, סימנתי את עיקרי הראיות. החקירה בעניינו של משיב זה החלה בעקבות מסמך. המשיב נעצר ונחקר. מהודעתו עולה, כי המשיב קושר את עצמו לביצוע העבירות ביחד עם האחר.

"מהדו"ח הסודי עולה כי בכוונת היחידה החוקרת לבצע 9 פעולות חקירה נוספות, מתוכן פעולות חקירה שסומנו הן פעולות חקירה מהותיות, ופעולות חקירה 1 ו-2 הן פעולות בנות שיבוש ברף גבוה.

"לנוכח האמור, אני נעתר לבקשה באופן חלקי ומורה על הארכת מעצרו של המשיב עד ליום 12.3.20 בשעה 12:00".

כאמור, היום, החשוד שוחרר מהמעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר