בניגוד להוראות

ההחלטה למחר בלבד: תלמודי התורה והישיבות ילמדו רגיל

למרות שגורמי המקצוע הורו באופן ברור על השבתת כל מערכות החינוך הארציות, כולל החינוך המיוחד, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף - מרן הגר"ח הכריע כי הלימודים יתקיימו כרגיל (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
שר הבריאות עם מרן הגר"ח. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

למרות הוראת כל גורמי המקצוע על השבתת הלימודים, החל ממחר (ראשון), מרן הגר"ח קנייבסקי הכריע, כי הלימודים בישיבות ובתלמודי תורה יימשכו כרגיל. ל'כיכר השבת' נודע, כי ההוראה ניתנה למחר בלבד ולא לכל השבוע.

לפני שעות ספורות (מוצאי שבת) התקיים דיון חירום אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, באשר להמשך הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות, זאת לאור ההחמרות בנהלים מצד הרשויות; החמרות שהובילו הערב לסגירת כלל מערכות החינוך בישראל - כולל 'החינוך המיוחד' והפנימיות.

לאחר דיון החירום, קיבל הגר"ח הכרעה, כי הלימודים בישיבות ובתלמודי תורה יתקיימו כרגיל - מחר (ראשון), לגבי שאר השבוע, יוחלט רק מחר.

לשם כך, אף יזם ראש הממשלה קיום שיחת ועידה עם צמרת המפלגות החרדיות ומזכירי מועצות גדולי התורה.

כאמור מסתמן כעת כי החיידרים ייסגרו השבוע. באשר לישיבות, ההבנה, בעקבות ההנחיה של משרד הבריאות להגביל את התכנסויות לעשרה אנשים בלבד, היא שאין אפשרות טכנית לקיים את ההוראה הזאת וללמוד בקבוצות של 10 תלמידים.

הערב צפוי ראש ישיבת תפארת ישראל הגרי"מ דרוק להתייעץ שוב בנושא המורכב עם מורו ורבו, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ולשאול לדעתו - בשם עשרות ראשי ישיבות נוספים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש ישיבה מסוים שמע הערב את התייחסותו של הגר"ח לבהלת נגיף הקורונה המתפשט. "לפי ההלכה, אם אין באותה ארץ 500 חולים ושלושה מתים, אין זה מגיפה", נאמר לו, לדבריו.

לאור דעה זו, נכון לעכשיו לא ייסגרו תלמודי התורה והישיבות, ואלו יימצאו דרך כיצד לקיים את הלימודים.

כזכור, ביום חמישי הורה מרן שר התורה על המשך הלימודים בחיידרים ובישיבות, משום ש"ביטול תלמוד תורה מסוכן יותר מהקורנה", כך לפי מקורביו.

בעקבות זאת הודיע ראש הממשלה נתניהו, בהצהרה שמסר הערב, כי ייפגש מחר עם רבנים בנושא זה. "אני בא לשמוע אותם, ומקווה שהם ישמעו גם אותי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר