ממשלת חירום?

המגעים נמשכים; בנימין נתניהו וגבי אשכנזי - שוחחו

המגעים להקמת ממשלת חירום נמשכו גם הלילה, בין היתר בשיחת טלפון בין רה"מ נתניהו לח"כ גבי אשכנזי מראשי 'כחול לבן' - שם מתגלים חילוקי דעות בין הנהגת המפלגה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מגעים ליליים הלילה (ראשון) בין בכירים ב'כחול לבן' ל'ליכוד' בניסיון לקדם את מהלך הקמת ממשלת האחדות, אך לפי שעה חילוקי דעות בצמרת כחול לבן, תוקעים את המהלך.

ב'חדשות 12' דווח כי הלילה נערכה שיחה בין ח"כ גבי אשכנזי מהנהגת 'כחול לבן' לראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון לקדם את המהלך להקמת ממשלה רחבה.

על פי הדיווח, בוגי יעלון ויאיר לפיד הביעו את התנגדותם למתווה האחדות, בעוד בני גנץ וגבי אשכנזי נתנו אור ירוק לממשלה שכזו.

למרות הסגר החלקי שהוטל החל מהיום, ראשי הסיעות יגיעו היום אל בית נשיא המדינה ראובן ריבלין להמליץ על אחד מהמועמדים - בנימין נתניהו או בני גנץ, להרכיב את הממשלה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא אמש (מוצ"ש) בנאומו לראשי גוש המרכז-שמאל, להצטרף לממשלת חירום לצורך טיפול בנגיף הקורונה.

בדבריו אמר נתניהו: "אתם רואים מה קורה בעולם ומבינים שאנחנו במשבר שלא היה כמותו מאז 1918. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם, אנחנו נכונים כבר הערב לדבר על זה ולעשות את זה. אני קורא להשיל את כל הציניות והספקנות וללכת יחד".

בכירים בכחול לבן הודיעו כי הם מוכנים לאחדות שוויונית עם רה"מ נתניהו בתחילת הקדנציה. הבכירים הוסיפו: "איננו יודעים אם הוא רציני". ב'כחול לבן' הביעו הסכמה לחבור לממשלה רחבה עם הליכוד, ודיברו על שותפות שתכלול רוטציה על ראשות הממשלה.

הבכירים אמרו: "נסכים לשבת בממשלת חירום שיש לה תאריך תפוגה קצר תחת נתניהו - או בממשלה שתכהן ארבע שנים ותכלול רוטציה".

מתקפה חריגה וחריפה נשמעה הלילה מחבר הכנסת משה בוגי יעלון מכחול לבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההנחיות החדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

"כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה לצרכים פוליטיים אישיים של נאשם לפני משפט", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר