החינוך החרדי • תמונת מצב

ראש ישיבה הזהיר: "סגירת הישיבות תביא ל'דור הקורונה'"

תלמודי תורה שפתחו כרגיל, כהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, נתקלו בקשיים - מול המשטרה והפקחים. אחד מראשי הישיבות הזהיר: "אם הישיבה שלי תיסגר, לא יהיה בכוחי להקים אותה מחדש" (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בית ספר סגור בצפת (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בעקבות הוראת גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקיים היום (ראשון) לימודים כרגיל, בתלמודי התורה ובהיכל הישיבות, חלק מתלמודי התורה פתחו כרגיל אך נתקלו בקשיים.

בתלמודי התורה הליטאיים בירושלים הכריזו על לימודים "במתכונת ראש חודש", עד השעה 12:30, אולם גם המתכונת המקוצרת נתקלת בקשיים.

קב"ט מטעם עיריית ירושלים מנע את כניסת התלמידים לתלמוד תורה 'אחיעזר' בבית וגן. בנוסף, מהומה גדולה פרצה בתלמוד תורה 'חכמת שלמה' (פינזל) כאשר שוטרים הגיעו לתלמוד תורה למנוע את קיום הלימודים.

גם לישיבה הקטנה 'עטרת התורה' ברמות ד' בירושלים הגיעו פקחים וניסו לעצור את קיום הלימודים.

בפתח תקווה, תלמודי התורה 'פרי מגדים', 'שירת התורה' ו'דרך ישרים' ביקשו לקיים לימודים כרגיל עקב הוראת גדולי ישראל, אך הודיעו כי "לאחר שראש העיר מר רמי גרינברג הודיע כי בכוונתו לבצע אכיפה התיעצנו עם מורינו המרא דאתרא הרה"ג רבי שלמה גוטפריד שליט"א והוחלט שמחר לא יתקיימו הלימודים ובנוגע להמשך השבוע תבא הודעה נפרדת". יחד עם זאת, בת"ת 'ברכת יעקב' הודיעו כי הלימודים מתקיימים כרגיל.

עו"ד רוני איתן, צייץ בטוויטר כי במגרת המילואים שלו בגדוד חי"ר, גזרת בנימין, הם מתגברים את המשטרה כחלק מהמשימות, והבוקר הם הגיעו לתלמוד תורה ביישוב תל ציון שפתח את יום הלימודים, למרות הנחיות משרד הבריאות, בעקבת הוראת מרן הגר"ח קנייבסקי.

"הכי קטע", הוא כתב, "הילדים בחצר ראו אותנו ופתחו את השער בהתלהבות תוך קריאות 'יש! באו לסגור את הבית ספר!'".

האכיפה בתל ציון (צילום: רוני איתן)

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בהתייעצות טלפונית בשיחת ועידה שנערכה בין כמה ראשי ישיבות לאור הלחץ שהפעילו ממשרד הבריאות ולשכת ראש הממשלה, אמר אחד מראשי הישיבות הגדולים, שתלמידו שמשמש כראש ישיבה בפני עצמו השתתף גם הוא בשיחה, את הדברים הבאים: "בממשלה סבורים שסגירת הישיבות היא עניין טכני כמו סגירת אוניברסיטאות ובתי חינוך שלהם.

"אני מבקש שתמסרו לר' חיים ור' גרשון, שאם הישיבה שלי תיסגר לא יהיה בכוחי להקים אותה מחדש! היום קשה מאוד להחזיק בחורים בהתנזרות ממה שקורה בחוץ, ללא טלפונים חכמים וכדומה. אם תהיה הפסקה של חמישה שבועות ללא אפשרות למסגרות כמו ישיבות בין הזמנים, תביא לבטלה והבטלה תביא לידי חטא.

"הדבר יצור בישיבות את 'דור הקורונה' שיהיו ברמה רוחנית כזו שספק אם יוכלו לחזור ללמוד. לא רואה אפשרות לשקם רוחנית תלמידים שיותר מחודשיים ללא מסגרת ללא משטר רוחני".

בתוך כך בישיבת מיר נתלתה מודעה עם מפת המקומות החדשה, כאשר מתוך חמישה טורים של מקומות - רק בשלושה יישבו לומדים, כאשר בין הטורים יפרידו טורים ריקים מאדם.

"לאור ההוראות העדכניות", כתבה הנהלת הישיבה ללומדים, "נקבע על ידי הנהלת הישיבה כי ציבור המפללים והלומדים בישיבה הקדושה, יישבו אך ורק בספסלים הנמצאים בטורים המסומנים בתרשים, חובה לשמור על התקנה הנ"ל, לתועלת הציבור וכדי שח"ו לא נהיה חבים לעצמינו ולאחריני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר