בהלת ה'קורונה'

רגעים של התרגשות בפתחו של בידוד // טור

התרגשתי לראות את בתי המדרש מלאים בעמלי התורה, אשר יכלו לעוט על החופש המוצע - ובכל זאת, בחרו להמשיך לשקוד על תלמודם. תורה הקדושה, התחנני בבקשה (מאמרים, טור)

הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת |
מרן רבי חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Nahumi/Flash90)

אין מי שלא מודאג מנגיף ה'קורונה', מעלליו והתפשטותו. ומי שלא מודאג, כנראה שאינו מבין. או שהוא שמאלני שבוחר בפוזיציה פוליטית כדי לגמד את האסון המתרגש עלינו.

היקף ההדבקה חוצה מדינות וערים, עשרות אלפים חולים, אלפים כבר מתו, ובכל זאת יש מי שמנסה להקל ראש, לזלזל בהנחיות, לבעוט במגבלות. שיהיה לו רפואה שלימה.

אך למרות הדאגה והפחד, הבהלה והאימה, התרגשתי.

התרגשתי לראות את רבינו מרן שר התורה, רבי חיים קנייבסקי, מתעקש שלא להורות על סגירת היכלי התורה. אמונה פשוטה של מנהיג הדור, שתורה מגינה ומצילה. שסגירת חיידרים מסוכנת אף יותר מהנגיף. זר לא יבין זאת.

התרגשתי, כי זו לא החלטה פשוטה. היא דורשת כתפיים רחבות, שבן אנוש מתקשה להבין, מתאפק שלא לתמוה - הכיצד זה. אבל זו בדיוק גדולתו של מנהיג רוחני, לקחת על עצמו את כל מה שהאחרים חוששים.

הרי בעיני בשר ודם, מה יותר קל מלהורות על סגר מוחלט על כולם, על פיזור הישיבות, סגירת הכוללים ושליחת ילדי החיידרים לביתם. זה על פניו, בראייתנו השטחית, הכי בטוח, הכי נכון. מסתבר שלא, מתברר שבעיניו הקדושות של רבי חיים קנייבסקי, זה צעד מסוכן, וכמי שאחריות הדור מונחת על כתפיו, הורה להמשיך ללמוד.

תורה הקדושה, התחנני בבקשה.

התרגשתי לראות את בתי המדרש מלאים בעמלי התורה, אשר יכלו לעוט על החופש המוצע להם, יכלו להימלט מאימת הביקורת של משרדי הממשלה השונים העוקבים אחריהם ומפתיעים אותם מדי פעם בהיכלה של תורה, לבדוק האם אכן הם עומדים בהתחייבות ושקועים בד' אמות של הלכה - ובכל זאת, בחרו להמשיך לשקוד על תלמוד התורה.

בחרו במרן שר התורה והוראתו, באמונה תמימה וזכה שהחלטת הגר"ח היא בגדר "צדיק גוזר והקדוש ברוך מקיים", שכן, אם לברכה על שידוכים או פרנסה, חולה או מעוכבי ילדים, כולם נוהרים לזכות ב"בו"ה" ורואים ישועות, אין סיבה שכאשר מדובר בהחלטה כבדת משקל, שלא נסור למרותו.

אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל הוא ימין, כפשוטו.

שלא נתרגש?!

וכן, התרגשתי גם לראות את מי שרבותיהם הורו להם אחרת, להישמר ולהיזהר, וגם הם מיהרו לשמוע. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". מזה ומזה אל תנח התרגשותך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר