הלקוחות מסתערים

לקראת מחסור בפירות וירקות; עלייה במחירי העופות

ברשתות המזון טוענים כי עצירת כניסת העובדים הפלסטינים תוביל למחסור חמור בפירות וירקות • מהיום, מחירי העופות יתייקרו ב-30 אחוז • המדינה: אין סיבה לעלות מחירים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מדפים ריקים בחנויות (צילום: David Cohen/Flash90)

בהלת הקורונה הוציאה אלפי בני אדם מבתיהם אל רשתות השיווק, שם הסתערו בימים האחרונים על המוצרים ורוקנו את המדפים.

בעוד המדינה מנסה להרגיע כי לא צפוי כל מחסור, כאשר ראש הממשלה מסביר כי הייבוא יימשך כרגיל - ברשתות השיווק הגדולות סבורים אחרת.

ברשתות טוענים כי בשל סגירת יהודה ושומרון והעובדה שאין פלסטינים שיכולים לעבוד בקטיפת הפירות והירקות ובבתי האריזה, צפוי מחסור בשבועות הקרובים.

בנוסף, רשתות השיווק קיבלו היום הודעה מהמשחטות על ייקור מוצרי העוף בעשרות אחוזים, עד 30%. מסתמן כי במהלך השבוע הבא, תחול עליית מחירים נוספת.

מי אשם בהתייקרות? לפי העיתון הכלכלי דה מרקר, המשחטות מאשימים את המגדלים וטוענים כי הם אלו שהחליטו לנצל את ההזדמנות ולייקר מחירים.

מנגד, ברשתות השיווק הגדולות טוענים כי דווקא המגדלים והמשחטות הם אלה שמנסים לנצל את הביקוש.

לדברי מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות: "המגדלים מפסידים בסכומי עתק מ-2018, התשלום למגדלים נמוך מעלות הייצור, בעוד הרשתות מרוויחות לאורך כל התקופה. גם כשהורדנו מחירים, הן לא גלגלו זאת לצרכן. הגיע הזמן שהן יוותרו על פערי השיווק הגדולים".

בעיתון דה מרקר ציטטו אותו אומר עוד כי אין צפי למחסור בעופות ובביצים טריות, ואין צורך לאגור מוצרים בבית. "אנחנו מייצרים 6.5 מיליון ביצים ביום, ואין צפי למחסור", הוסיף.

ממשרד החקלאות נמסר: "אין סיבה להעלאת מחירים של פירות וירקות, מכיוון שיש מספיק היצע. משרד החקלאות קורא לצרכנים לרכוש פירות וירקות רק לפי הצורך – ולא לאגור".

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, מסר: "מבדיקות שערכה מועצת הצמחים עולה שבניגוד לפרסומים, עם אישור כניסת עובדים פלסטינים להמשיך לעבוד בישראל - לא צפוי מחסור בירקות ותפוחי עץ. החקלאים הישראלים והחקלאות המקומית עובדים במלוא המרץ, ולא יהיה כל מחסור בתוצרת חקלאית ישראלית על המדפים".

"לצערי, רשתות השיווק ויבואנים בעלי אינטרס כלכלי מובהק מטעים את הציבור במטרה להרחיב את היבוא ללא צורך. מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן הדגיש בפני כי הוא ימשיך ויקפיד על שיווק תוצרת ישראלית וימנע העלאת מחירים לצרכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר