החשש הגדול

התפרצות 'קורונה' בבית לדיור מוגן בירושלים

עובדת סוציאלית שלא ידעה כי נדבקה בנגיף ה'קורונה', הגיעה לבית לדיור מוגן, "מגדל נופים", בירושלים, וגרמה להדבקות. עד כה אובחנו שישה חולים. הצוות והדיירים - בבידוד (חדשות)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

החשש הגדול יתממש? עובדת סוציאלית שלא ידעה כי נדבקה בנגיף ה'קורונה', הגיעה לבית לדיור מוגן, "מגדל נופים", בירושלים, וגרמה לשורת הדבקות.

העובדת, אובחנה ביום רביעי האחרון כחולת קורונה, ופונתה לבית החולים. בעקבותיה, ידוע עד כה על שישה מאובחנים כחולי קורונה, בהם שלוש עובדות של הבית, שתי מטפלות זרות ודייר.

רפי פולק, מנהל המקום שנמצא בבידוד כמו יתר הצוות הרפואי והדיירים של המקום, סיפר ל-ynet כי "אחת מהעובדות שאובחנה נמצאת בבית ומרגישה טוב וכל השאר מאושפזים בבתי חולים".

לדברי פולק, "אנחנו בהיסטריה. אני ממש חרד לשלומם של הדיירים והעובדים והיום אני מבין שהטיפול צריך לעבור לרמה הלאומית. זה לא יכול להימשך ככה. אנחנו יכולים להגיע לקטסטרופה. זה לא יכול להיות שמנהל שנמצא בבידוד עם צוות שנמצא בבידוד, רופאה ועובדות סוציאליות צריכים לנהל משבר בסדר גודל כזה.

"אני כל הזמן בקשר עם משרד הבריאות ומבין שכל המערכת נמצאת בקושי להתמודד עם תופעה שאף אחד לא ציפה לה. חייבים לאחד כוחות, יש פה פצצה מתקתקת וצריך לנטרל אותה בכל אמצעי".

הקשישים, הם האוכלוסיה בקבוצת סיכון הגבוהה ביותר להידבק בנגיף ה'קורונה' ולחלות בו בצורה קשה ביותר. אם קבוצת הסיכון היא מגיל 60 ומעלה, הרי שלפי הסטטיסטיקה עד כה, 22% מהמתים מהנגיף הם בני 80 מעלה.

בעקבות כך, גובשו הנחיות מחמירות עבור הקשישים שוהים בבתי אבות ובבתי דיור מוגן ברחבי הארץ, לפיהם, אין כניסת מבקרים למסגרות. מפגשים עם קשישים יוכלו להתקיים רק מחוץ לבתים, ובתנאי שהמבקר לא שוהה בבידוד ולא נחשף לשוהים בבידוד. אם הדייר לא יכול לצאת החוצה, יוכנס המבקר רק בתנאי שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה, לא שב מחו"ל ב-14 יום האחרונים, לא פיתח תסמינים של הנגיף ולא מתגורר עם אדם השוהה בבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר