בהלת ה'קורונה'

טראמפ מרגיע: אין סיבה לקנות כל כך הרבה

נשיא ארה"ב וצוותו ערכו הלילה מסיבת עיתונאים בבית הלבן בנוגע לנגיף הקורונה והתפשטותו בארצות-הברית. ניו יורק סוגרת את בתי הספר שלה ומקומות הבילוי, בשל הנגיף (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

ההסתערות על רשתות המזון עם התפשטות הקורונה, למרות שלדברי הרשויות אין לכך כל סיבה, היא לא רק תופעה ישראלית. גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא אמש (ראשון) לציבור האמריקני להימנע מהסתערות על רשתות המזון.

"אתם לא חייבים לקנות כל כך הרבה, תאכלו ארוחת ערב ותירגעו. אנשים באים וקונים יותר. הרשתות הולכות לעבוד 24/7 כדי להשאיר את החנויות עם סחורה", הבטיח טראמפ שגם דיבר באופן אישי עם רשתות המזון הגדולות בארה"ב כדי לוודא שהן ימשיכו לפעול ללא שום בעיה.

בפתח דבריו, התייחס הנשיא להחלטת הבנק המרכזי של ארה"ב – הפדרל ריזרב, להוריד את הריבית מ-1.25% לטווח שבין 0 ל-0.25% בניסיון למנוע מהכלכלה האמריקאית להיכנס למיתון בשל הנגיף. "זה משהו שאנחנו מאוד שמחים ממנו, הם עשו את זה בצעד אחד ואני חושב שאנשים בשוק צריכים להיות שמחים", אמר הנשיא. "זה נהדר למדינה שלנו".

לדברי טראמפ, "אנחנו משתמשים בכל הכוח של הממשלה הפדרלית כדי לנצח את הקורונה ואנחנו עושים את זה ממש טוב. אנחנו רואים מה שקורה במדינות אחרות ולומדים מהן. זה נגיף מאוד מדבק, אבל זה משהו שיש לנו שליטה עליו. צריך להגן על אנשים מבוגרים שאינם בריאים, במובנים מסוימים, הם אוכלוסייה בסיכון".

סגן הנשיא, מייק פנס, ציין כי ברחבי ארה"ב נרשמו 2,900 מקרי הידבקות בקורונה. "אני רוצה להבטיח שלממשל ולכל השותפים שלנו אין עדיפות גבוה מלבד בריאות הציבור. נמשיך לבנות כל גישה אמריקנית כדי להתמודד עם הנגיף", אמר פנס. "אנחנו ממשיכים לבקש מכל אמריקני להיות זהיר ולשמור על היגיינה".

פנס הוסיף: "אנחנו אסירי תודה למושלים בכל המדינות. אנחנו בקשר מתמשך עם מושלים בשיחת טלפון אחת והם יכולים לפנות אלינו עם הצרכים הכי קטנים". סגן הנשיא התייחס גם לזמינות הבדיקות בארה"ב וציין כי "מיום שני יהיו לנו יותר מ-2,000 מעבדות ברחבי המדינה. הבדיקות לנגיף זמינות כעת בכל המדינות, חשוב מאוד שנרחיב את הבדיקות ברחבי המדינה".

ד"ר אנטוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי למחלות זיהומיות בארה"ב, אמר כי "ארה"ב נכנסת לפרק חדש של בדיקות לנגיף הקורונה".

עד כה מתו מהנגיף בארה"ב 62 בני אדם, מה שהוביל בינתיים לסגירת בתי הספר בעיר ניו יורק. הלילה, ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הודיע, כי מיום שלישי ייסגרו כל מקומות הבילוי בעיר כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. לדברי ראש העיר, "המקומות האלה הם חלק מהלב ומהנשמה של העיר שלנו. הם חלק משמעותי מלהיות ניו יורקר. אבל העיר שלנו עומדת בפני איום חסר תקדים, ועלינו להגיב כמו במלחמה". גם בלוס אנג'לס ייסגרו מקומות הבילוי במטרה לבלום את התפשטות הקורונה.

כזכור, הנשיא טראמפ החליט להכריז על מצב חירום, מה שאפשר לו לשחרר 50 מיליארד דולר לטובת סיוע למדינות בארה"ב במאבק בנגיף שמתפשט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר