בצל משבר ה'קורונה'

היום: חברי הכנסת ה-23 יושבעו ב-40 סבבים

בצל משבר ה'קורונה', ובפעם השלישית בתוך שנה, במשכן הכנסת יושבעו היום (שני) 120 חברי הכנסת שנבחרו בבחירות לכנסת ה-23 - ב-40 סבבים, של 3 ח"כים בכל פעם (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההיערכות בכנסת (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)

בצל משבר ה'קורונה', בפעם השלישית בתוך שנה: במשכן הכנסת יושבעו היום (שני) 120 חברי הכנסת שנבחרו בבחירות לכנסת ה-23, בטקס במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך תנאים מחמירים, על פי הנחיות משרד הבריאות.

הצהרת האמונים של חברי הכנסת תעשה ב-40 סבבים של שלושה חברי כנסת, כאשר בכל נקודת זמן יהיו לא יותר מ-10 אנשים במליאה ובתוכם: יו"ר הכנסת, נשיא המדינה ומזכירת הכנסת, אשר ילוו את האירוע מתחילתו ועד סופו.

הצהרת האמונים הראשונות תהינה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בנימין גנץ - אשר יהיו היחידים שיהיו נוכחים בנאומיהם של נשיא המדינה ויו"ר הכנסת בפתח הישיבה. מיד לאחריהם כלל חברי הכנסת יכנסו למליאה לפי רשימת הא' - ב'.

משמר הכנסת, הבוקר (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
משמר הכנסת, הבוקר (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)

הצילום המסורתי של ראשי המפלגות בטרקלין שאגאל, נדחה ויערך במועד אחר.

החל משעות הבוקר אנשי משמר הכנסת ערוכים בכל הכניסות, בהתאם להוראות החדשות של משרד הבריאות, לקבלת הבאים למשכן לקראת השבעת הכנסת ה-23.

זמני ומיקומי האירועים

  • 15:45-15:20: קבלת הפנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת ("רחבת וייל"). הנשיא, ראובן ריבלין, ייכנס לרחבה ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יקבל את פניו. לאחר מכן, יונף נס הנשיא לצלילי ההמנון הלאומי "התקווה" ולבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.
  • 16:00-15:45: נשיא המדינה יחתום ב"ספר הנשיאים": ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו מברכים נשיאי ישראל את חברי הכנסת לרגל השבעתם.
  • 16:00 - ועד לסיום: ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-23 והצהרת אמונים של חברי הכנסת במליאת הכנסת: נשיא המדינה יפתח את הישיבה ויעביר את ניהולה לידי יו"ר הכנסת אשר ישא דברים בעצמו. חברי הכנסת יצהירו אמונים בסבבים, כאשר בכל סבב יכנסו למליאה שלושה חברי כנסת. כאמור, בתחילה, הנשיא ויו"ר הכנסת יישאו דברים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויור כחול לבן בנימין גנץ, אשר יושבעו מיד לאחר מכן. יתר חברי הכנסת יכנסו למליאה ויצהירו אמונים לפי סדר הא"ב.
חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)

הנשיא ריבלין יטיל במהלך היום על חבר הכנסת בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, זאת לאחר שבתום ההתייעצויות עם נציגי הסיעות השונות עלה בידו להשיג רוב של 61 מנדטים.

בשעות הערב אמש התקיים מפגש משולש, בהשתתפות נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בין בני גנץ, בניסיון לגשש ולבחון את האפשרות להקמתה של ממשלת חירום או ממשלת אחדות.

במהלך היום ינסו ב'כחול לבן' להביא להחלפתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנציג מפלגתם, ככל הנראה חבר הכנסת מאיר כהן, זאת על אף בקשתו של ראש הממשלה נתניהו לבטל את המהלך.

חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסביר בשיחה עם "ישראל היום" מדוע דחה את בקשת יו"ר סיעת כחול לבן בכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן, להביא היום לאישור הכנסת את ההצעה לבחור יו"ר כנסת חדש. לדבריו, "החוק איננו מחייב אותי להביא את הבקשה לבחירת יו"ר כנסת כבר בישיבת הפתיחה של הכנסת. אין לי כוונה לעכב את הדיון בנושא במשך שבועות, ואינני נדבק לכיסא שאני מכהן בו כבר שבע שנים. מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שהעם רוצה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר על בחירת יו"ר הכנסת כי "כשיש הצעה שתומכים בה 61 חברי כנסת, חייבים להעלות אותה. אדלשטיין יכול למשוך עוד יום או יומיים, אבל זה לא סביר. אני מקווה שהוא יפעל על פי שיקולים ממלכתיים ולא פוליטיים".

יצוין, כי בסביבת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מביעים חשש כי מהלך להחלפת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אם יצלח, יגרור מהלך נוסף להדחת יו"ר ועדת הכספים בתמיכת יו"ר ישראל ביתנו. הח"כים הערבים שצפויים להתנגד למהלך, אולי יצילו את כיסאו של גפני.

חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
חיטוי מליאת הכנסת, אמש (צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר