כשהמנדט בידו

גנץ ביקש להיפגש עם החרדים, ונדחה על הסף

לאחר שקיבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה, כשבאמתחתו המלצותיהם של 61 חברי כנסת, ניסה יו"ר 'כחול לבן' לרתום אליו גם את המפלגות החרדיות, אך נדחה מיד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן וגנץ. ארכיון (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ החל בשיחות ישירות מול ראשי המפלגות, בניסיון להביא להקמת ממשלה בראשותו, זאת בעקבות הטלת מלאכת הרכבת הממשלה עליו על ידי הנשיא, יממה אחרי שהשיג 61 ממליצים.

תחילה שוחח גנץ עם שותפיו לגוש, אלו שהמליצו עליו בפני נשיא המדינה - עמיר פרץ ואביגדור ליברמן. הוא עדכן אותם כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן, שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו, וסיכם להיפגש עמם בקרוב.

בהמשך שוחח גנץ גם עם יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, ועדכן אותו כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן, שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו.

גנץ הזמין את השר ליצמן להיפגש, ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בכל מצב בנושא משבר הקורונה. אך זה סירב, והשיב לו: "בתיאום עם חברי לראשות הסיעה ח”כ גפני, יהדות התורה מאוחדת בתמיכתה ברה”מ נתניהו, כחלק מבלוק הימין. כל בקשה לפגישה יש לתאם מול השר יריב לוין, מרכז ה'בלוק"'.

תשובה דומה - "אני מיוצג על ידי 'בלוק הימין'" - שמע יו"ר 'כחול לבן' גם מיו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

קבלת המנדט מהנשיא (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

לאחר מכן, כשהתקשר ליו"ר ימינה השר נפתלי בנט, נתקל גנץ במתקפה: בנט קרא לו להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, כשלאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי.

שר הביטחון אמר לגנץ: "לא אפגש עמך, כל עוד מפלגתך לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר