צפו ב'המבקר'

בעל האולפן התל אביבי שאימץ "בת מלך"

גדי פיינגולד, בעל אולפן ההקלטות המפורסם 'פלוטו', ששב בתשובה ואימץ את סיפורו של רבי נחמן מברסלב "מעשה מבת מלך" בראיון על המופע החדש שכתב על הסיפור (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: ניהול אולפן: אריאל ליבא, יוחנן בלייך)

השבוע מתארח בתכנית 'המבקר' באולפן החדש של 'כיכר השבת', גדי פיינגולד, בעליו של אולפן ההקלטות הנודע בתל אביב "פלוטו" בו מקליטים מיטב היוצרים בישראל. לפני כ-15 שנה שב פיינגולד בתשובה והתקרב לחסידות ברסלב. מאז הספיק להוציא את אלבום הבכורה שלו "לא תיפול רוחי" בו התארח אביתר בנאי, אלבום שזכה לשבחים רבים וכעת הוא יוצא באלבום-מופע חדש "מעשה מבת מלך" בה הוא מספר את סיפורו של רבי נחמן מברסלב כשהוא מכניס את סיפורו האישי לתוכו.

"לפני כמה שנים חבר הציע לי לעשות אלבום ילדים וחיפשנו סיפור שאפשר לעשות ממנו 12 שירים והחלטתי לבחור במעשה מאבדת בת מלך ומשם הכל התגלגל", מספר פיינגולד.

הוא מסביר כי רבי נתן הסביר כי הסיפור הוא משל שכל אחד פוגש אותו במהלך חייו, "לכל אחד יש את האבידה שלו ובמופע אני מספר על עצמי את הסיפור העצמי שלי על המוזיקה. מי שמגיע למופע מקבל ארבעה נגנים ששרים ומנגנים ובין לבין שזורים חלקים מהסיפור שאפשר להבין שכל השירים האלה מספרים סיפור אחד. בכל שיר יש דמות אחרת ששרה ומבינים את הסיפור תוך כדי".

באלבום מתארחים חבריו המפורסמים מאד של פיינגולד, רמי קליינשטיין, שולי רנד, רון נשר ושאנן סטריט, אמנים שלא מתארחים בדרך כלל בכל פרויקט. "שולי רנד היה מיד בעניין, הוא אמר לי שאם אני לא הייתי מוציא על זה אלבום אז הוא היה עושה את זה. גם רמי קליינשטיין כשהשמעתי לו בפעם שהגיע לאולפן שלי את החומרים והסברתי לו את הסיפור היה מיד בעניין וכשהיו את שניהם השאר הגיעו בקלות רבה יותר", מסביר גדי בענווה.

פיינגולד לקח את נושא אבידת בת מלך בצורה "קשה" ומלבד המופע והאלבום הוא הוציא גם ספר ילדים עם ציורים מרהיבים במיוחד לצביעה אותם הזמין אצל צייר בשם אוליבר ממקסיקו לצד קליפים מושקעים במיוחד של אנימציה.

"אני מרגיש שאולי באתי לעולם רק כדי לספר את הסיפור הזה ואפשר לספר אותו באלף דרכים, באמצעות דיסק, מופע, ספר וגם אתר חדש שהקמתי עליו. אני רוצה גם לתרגם את זה לאנגלית ואני מרגיש שאני יכול לעסוק בו עוד שנים רבות ולא יימאס לי", אומר פיינגולד בחיוך.

לשירים המלאים בפינת 'המסננת':

שלמה הלשטוק - ובסוף היום

איתי דוד - אני פה השולט

מאיר מסוארי - מחר

עציון מאיר - כוונה

אליה אריאל - כוכבים בשמים

גילי גת - עד מתי

חיים ישראל - מתוך תמימות

מקהלת משאלות - מלאכים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר