במניין מצומצם

הראשל"צ הגר"ש עמאר לחתנים וכלות: "אתם גיבורים"

הראשון לציון הגר"ש עמאר, הורה לחתנים וכלות שלא לדחות את החתונה • בחתונה שהתקיימה בבית מדרשו אמר: "כך עשו בזמן מלחמת המפרץ, אתם גיבורים" • צפו בתיעוד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יחזקאל שבו)

משבר הקורנה: עקב המצב והוראות משרד הבריאות על איסור התכנסות מעל עשרה בני אדם, מצאו עצמם מאות חתנים וכלות בדילמה גדולה כיצד ואיך לקיים את יום שמחת ליבם והאם לדחות את השמחה עד יעבור זעם.

ביומיים האחרונים שאלות של חתנים וכלות עלו על שולחנו של הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, האם ראוי ואפשר לדחות את החתונה או לקיימה במתכונת מצומצמת בתנאים האפשריים.

לרוב הכריע הגר"ש עמאר שראוי מאד שלא לדחות כלל את החתונה כשהוא מציע פתרונות כיצד ואיך לקיים את החופה במצב האפשרי.

יצויין כי אמש (ראשון) נערכה חופת חתן וכלה בבית מדרשו של הגר"ש עמאר, "אהבת שלום", בשכונת גבעת המבתר בירושלים שם ערך הראש"ל את החופה ועודד את החתן והכלה לשמוח בשמחתם למרות התנאים הקשים.

"החופה הזאת שהיא נעשית בתנאים לא קלים אבל עושים אותה. ויאמר אלוקים נעשה אדם. לפעמים צריך לעשות דבר. לעשות חופה באולם בימים רגילים כל אחד עושה. אבל לעשות כאן צריך כאן גבורה אמיתית מצד החתן וגבורה עוד יותר מצד הכלה". אמר הראשון לציון בטקס החופה.

הגרש"מ עמאר שיבח את הזוג שבחר לעשות את חופתו בתוך בית הכנסת והתבטא כי תקופה זו כזמן מלחמת המפרץ.

"אתם שני גיבורים ממש, גיבורים הכובשים את כל היצרים. גיבורים ששולטים על רצונותיהם ומאוויהם. גבורת הנפש. ולא רק הם גיבורים גם ההורים. אני מתרגש מאד. חופות כאלה היו בזמן מלחמת המפרץ. אז עשינו חופות ביום, השתנה העולם, אותם שאלות באים היום.

"אני לא יכול לתאר לכם כמה שאלות כמעט כל כמה רגעים מתקשרים ולא קל לשמוע ולא קל לראות את הצער של החתנים והכלות". התבטא הראשון לציון בכאב ואף ערך תפילה מיוחדת לביטול המגפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר