לא יוטל סגר

ראש הממשלה הודיע על המגבלות החדשות

שימוש באמצעים דיגיטליים לאיתור חולי קורונה; סגר על יישובים עם התפשטות הנגיף; המגזר הציבורי עובר למתוכנת חירום; המגזר הפרטי מצטמצם; שינויים בתחבורה הציבורית ומרכולים פתוחים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (שני) על החמרת המגבלות על האזרחים, בניסיון למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. מוקדם יותר עדכן דובר משרד הבריאות כי מספר החולים העדכני עומד על 277 חולים.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "המאבק שלנו בקורונה נמשך כל הזמן, במדינות רבות בעולם יש עלייה תלולה במספר החולים והמתים. אצלנו בישראל יש עלייה מתונה יותר בתחלואה, ואנחנו עושים הכל בכדי שהיא תישאר בשליטה".

נתניהו הודיע על הצעדים החדשים: "הצעד הראשון - הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים במלחמה בקורונה.

"אנחנו איננו נועלים את האנשים בבתים, אני לא מכריז על הסגר כללי. כן נפעיל סגר מקומי על מקומות שהנגיף מתפשט. מעביר המגזר הציבורי למתוכנת חירום. אנחנו מעבירים את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. השארת שירותים חיוניים במתכונת מלאה". המגבלות יחולו עד לתום חג הפסח.

לדברי נתניהו: "העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים במקומות עבודה ב-70%. אפשר לעשות את הצמצום הזה בעבודה מהבית או שיטות אחרות".

ראש הממשלה הדגיש: "הדרישה איננה מופנית לעסקים של 10 עובדים ומטה בתנאי שלא יהיו במרחק של פחות מ-2 מטר".

נתניהו פנה לאזרחים שלא להתנפל על המרכולים: "אין בעיה של מזון, גם לא לחג, אז אין סיבה לרוץ להתנפל על הסופרים והמדפים. יש מספיק מזון בישראל וכך גם ימשיך להיות".

באשר לתחבורה הציבורית הדגיש ראש הממשלה כי כי היא תמשיך לפעול אך יחולו בקרוב שינויים וכי יש לעקוב אחרי הודעות משרד התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר