הודעה חריגה

ראש השב"כ: לא נעסוק בפיקוח על מבודדים

ראש השב"כ, נדב ארגמן, התייחס להחלטה כי השב"כ יבצע איכון סלולרי לחולי קורונה והדגיש כי: "קבוצה מצומצמת מאוד תעסוק בנושא, המידע לא ישמר במאגרי השב"כ" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נדב ארגמן (תמונה: הדס פרוש, פלאש 90)

ראש השב"כ, נדב ארגמן, התייחס בהודעה חריגה להחלטת הממשלה כי השב"כ יבצע איכון סלולרי לחולי קורונה והדגיש כי: "קבוצה מצומצמת מאוד של אנשי שירות תעסוק בנושא, המידע לא ישמר במאגרי השב"כ".

ארגמן אמר בפתח דבריו: "שירות הביטחון הכללי נענה לבקשת הדרג המקצועי במשרד הבריאות מתוך אחריות לאומית והבנה שיש בידינו לסייע בהצלת חיים של אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו: "הפניה התקבלה בשב"כ, לאחר שהתברר שלרשויות אחרות במדינה אין את היכולות הטכנולוגיות הנדרשות, כדי לסייע במאמץ זה".

ארגמן הדגיש: "שב"כ ער לכך שמדובר בעיסוק החורג מפעילותו השוטפת בסיכול טרור ולכן הבקשה נדונה ואושרה על ידי היועמ"ש לממשלה ונקבעו מנגנוני פיקוח ובקרה סדורים בתהליך.

"כראש שירות הביטחון הכללי, אני מבקש להבהיר כי רגישות הענין ברורה לי היטב ועל-כן הוריתי כי רק קבוצה מצומצמת מאוד של אנשי שירות תעסוק בנושא וכן כי המידע לא ישמר במאגרי השב"כ".

"כמו כן", הוסיף ארגמן: "המידע ימסר ישירות למנכ"ל משרד הבריאות או לראש שירותי בריאות הציבור, אשר יעשו שימוש במידע רק לצורך מתן הנחיות שתכליתן הצלת חיי אדם".

"שב"כ לא יעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד", הבהיר ראש השב"כ בהודעתו החריגה.

בסיום דבריו הוסיף ארגמן: "כראש שירות הביטחון הכללי, אני סבור כי במצב הדברים שתואר לעיל, נכון וראוי ששב"כ ירתם למשימה הלאומית, לא יעמוד מנגד, ויתרום מיכולותיו היחודיות למאבק בהתפשטות הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר