פרסום ראשון

הנגיף פגע בכספי עולם התורה; ראש הישיבה פנה ל'נגידים'

התפשטות ה'קורונה' בעולם לא מאפשר לראשי המוסדות לצאת מישראל לאיסוף כספים, ובעקבות כך אברכים רבים לא קיבלו את מלגתם; כעת פונה הגר"ג אדלשטין במכתב ל'גבירים', בניגוד למנהגו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ראש הישיבה (צילום: בעריש פילמר)

פרסום ראשון: ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שיגר מכתב לבעלי הון בחו"ל, בבקשה לתרום בעין יפה לעולם הישיבות והכוללים בישראל, למרות שזהו צעד המהווה חריגה מעקרונותיו, זאת בשל העובדה כי התפשטות ה'קורונה' בעולם לא מאפשר לראשי המוסדות לצאת מישראל לאיסוף כספים.

כזכור, התפרצות הנגיף הובילה לכך שנמל התעופה בן גוריון כמעט מושבת לחלוטין, בעקבות ביטול מרבית קווי התעופה, לאור איסור הכניסה לישראל לזרים והכנסת הישראלים המגיעים מחו"ל היישר לבידוד בן שבועיים ימים.

מתברר, כי מצב זה גרם לכך ש'כוללים' רבים כבר לא יכלים לשלם מלגות לאברכים השוקדים על לימודיהם, וההערכה היא כי הדבר רק יילך ויחמיר.

הנתונים הללו הובאו, כך נודע ל'כיכר השבת', לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ולאחר ששמע בקשב רב את כל הפרטים העגומים, החליט לשגר מכתב חירום ל'נדיבי עם' בתפוצות.

מקורביו של ראש ישיבת פוניבז' מדגישים, בשיחה ל'כיכר השבת': "ר' גרשון גזר על עצמו בעבר לא להתעסק עם כסף אף פעם. זה ידוע שהוא לא פעל מעולם לטובת שקל אחד עבור ישיבתו ולא ביקש מאף 'גביר' לפתוח את כיסו. גם בביתו ישנם כללים נוקשים, האוסרים על בעלי הון להעניק תרומה לו או לבני ביתו".

"דווקא רקע זה", הם מוסיפים, "מחדד את העובדה כי המגפה המשתוללת עכשיו בעולם, היא שהכריחה את רבנו להתיישב ולפנות במכתב נדיר ל'נגידים' בארה"ב, בו הוא קורא להם במפורש לתרום כסף למוסדות התורה שמנהליהם אינם יכולים לבוא ולאסוף כהרגלם".

מכתבו החריג של ראש הישיבה (צילום מסך)

וזה לשון מכתבו של ראש הישיבה הגר"יג אדלשטיין: "לנדיבי עם אוהבי תורה וחסד, ברוכים תהיו. לרגל המצב כעת, שאין אפשרות לנסוע לחו"ל לקבל תרומות מנדיבים להחזקת מוסדות התורה בארצנו הקדושה, יש חיוב שהנדיבים החשובים ישלחו תרומותיהם למוסדות התורה כפי שהיו תורמים תמיד".

"וכל התורמים יתברכו בכל הברכות המרובות המובטחות לאוהבי תורה ותומכיה. רודפי צדק וחסד", מסתיים המכתב הבלתי שגרתי בברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר