כלכלה במשבר

בעקבות הקורונה: מענקים מיוחדים לעצמאיים

המדינה תיתן מענק מיוחד שישולם לכ-270 אלף מעסיקים ועצמאיים, שההכנסה החייבת במס שלהם לא עלתה על 150 אלף שקלים בשנת 2018. צעדים נוספים ננקטו (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משבר הקורונה גורם לנזקים חמורים לכלכלה הישראלית והעולמית, כעת נערכת המדינה לסייע לעסקים ורשות המיסים תיתן מענק מיוחד שישולם לכ-270 אלף מעסיקים ועצמאיים, שההכנסה החייבת במס שלהם לא עלתה על 150 אלף שקלים בשנת 2018.

גובה המענק יהיה חצי מההכנסה החודשית הממוצעת באותה שנה, או 6,000 שקלים, לפי הנמוך מביניהם. על פי ההערכות, המענק יפתח לציבור כבר בשבועות הקרובים, כך על פי הדיווח בחדשות 13.

כדי להקל ולמנוע הגעה מיותרת למשרדי רשות המסים, יוקם מערך דיגיטלי בו יוכל כל עצמאי למלא את פרטיו ולקבל את הזיכוי אוטומטית לחשבון הבנק ללא צורך ברואה חשבון.

בנוסף, תקדים רשות המיסים את התשלום השנתי לשכירים שהכנסתם נמוכה כך שהסכום כולו ישולם במאי או ביוני, במקום חלוקה לכמה תשלומים עד סוף השנה.

כמו כן, רשות המיסים תאפשר שתי הקלות נוספות, הראשונה היא הארכה אוטומטית של תיאומי מס, כדי שאנשים לא יצטרכו לעסוק בסוגיה ובשנייה הרשות תאיץ את הטיפול בהחזרי מס, כך שאזרחים שמגיעים להם כספים יקבלו אותם מוקדם יותר במקום תוך כמה חודשים.

בנוסף לדחיית התשלומים עד סוף אפריל, הביטוח הלאומי יאפשר לעצמאיים להפחית את המקדמה השנתית שנקבעה להם בתחילת 2020. תשלומי המקדמה מחושבים בדרך כלל על בסיס ההכנסות בשנה הקודמת, וברור שהן כבר לא רלוונטיות כיום לאור הירידה החדה במחזור הפעילות, לכן בביטוח הלאומי החליטו באופן תקדימי לאפשר את ההפחתה. בקשות להקלה במקדמות ניתן יהיה להגיש ישירות דרך אתר הביטוח הלאומי, ככל הנראה כבר היום.

כבר אתמול דווח, כי ניתן לדחות את תשלום הביטוח לאומי וביטוח הבריאות לחודש אפריל וכן הוקפאו פעולות אכיפה וגבייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר