בצל הקורונה

מסירות נפש: המוהל טס לברית ונכנס לבידוד

לפני שעלה למטוס, הודיעו למוהל הרב ניר דורפמן כי אם יטוס לסרי לנקה, ייאלץ להיכנס לבידוד בחזרתו לארץ • למרות הקושי, החליט כי חשוב לימול את התינוק - ויצא לדרך (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

המוהל הרב ניר דורפמן, נכנס אתמול (שני) לבידוד ביתי לאחר שחזר ארצה מסרי לנקה, לשם המריא כדי להכניס עוד תינוק יהודי בבריתו של אברהם אבינו.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר המוהל, שטס מסביב לעולם כדי למול תינוקות בלי להרוויח מכך כסף, "אני מתנדב בארגון ברית יוסף יצחק של חב"ד, אבל כמובן גם מוהל עצמאית".

הפעם, הוא טס לסרי לנקה כדי לערוך ברית לרך הנימול, בנו של שליח חב"ד המקומי. "לפני 5 שנים עשיתי ברית לבן שלו הראשון, וכעת, כאשר נולד לו בן נוסף, חייג אלי והזמין אותי".

לפני שעלה למטוס, הודיעו בארץ כי כל מי שחוזר מחו"ל, ייאלץ להיכנס לבידוד של שבועיים עם שובו ארצה. "למרות שידעתי שאני אצטרך להיכנס לבידוד, טסתי כי בכל האזור אין מוהלים - והניסיון להשיג מוהל אחר חלופי, לא הצליח".

המוהלים האחרים חששו, אך לא כן הרב דורפמן. "אני החלטתי כן לטוס למרות הבידוד והחשש מהקורונה, כי אני שייך למשפחה שידועה כאנשים שפועלים במסירות נפש. אח שלי הוא הרב יוסף דורפמן, מומחה הכשרות הידוע, שגם כן חזר מחו"ל רק ימים ספורים לפני הבידוד".

הרב יוסף דורפמן בראיון באולפן 'כיכר' על כשרות וקורנה

"שום בידוד לא מונע ממני לטוס במסירות נפש לכל העולם, לעשות בריתות. נגרם לי הפסד כספי גדול בגלל הצורך להיכנס לבידוד לשבועיים, וכמובן גם צער גדול לאשתי ולילדים שסובלים מכל זה - אבל הם יודעים שלא יצליחו לעצור אותי".

"כשחזרתי לארץ, הודעתי למשרד הבריאות שאני בבידוד, ואני נמצא בבית משפחה מהעיר בת ים, שנתנו לי את הדירה שלהם לשבועיים של הבידוד, דירה שלא מתגוררים בה עכשיו, כדי שיהיה לי נוח".

אך עוד לפני שובו ארצה, הוא מספר, "היו לי הרבה קשיים גם בהלוך וגם בחזור. כל מקום שהגעתי אליו, נסגר מאחורי. הייתי מהאחרונים שנכנסו לסרי לנקה, וכל מי שהגיע בטיסות אחרינו, לא אפשרו להם להגיע לעיר אלא הכניסו אותם למרכזי קליטה והחזירו לארץ".

"כך, ממש בדרך ניסית, הצלחנו לקיים את הברית. בחזור, הייתי אמור לטוס דרך הודו אבל ביטלו את הטיסה. כבר היה לי חשש שאאלץ להישאר שבועיים בסרי לנקה, כאשר המשמעות של זה היא שגם בחג הפסח אני בבידוד, אבל ב"ה, הצלחתי למצוא טיסה חלופית דרך מוסקבה לארץ".

את הראיון הוא מסיים בנימה אופטימית. "למרות ההפסד הכספי שנגרם לי, אני בטוח שבסופו של דבר, אני עוד לא יודע איך, אבל יתברר לי שהכל לטובה. לא מפסידים מעשיית מצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר