'נגיע לועדת חקירה'

עדויות: משרד הבריאות ומד"א מתמהמהים בבדיקות הנגיף

דיווחים הולכים ומתרבים, המגיעים ל'כיכר השבת', על עיכוב בטיפול הרשויות בבדיקות לגילוי הקורונה: האברך שנבדק וממתין ימים ארוכים לתשובה, והחולה שנגע ב'מאומת' ובדיקתו נדחית סתם כך (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם הרשויות מתרשלות בטיפול בבדיקות לגילוי נגיף הקורונה, או שזו תוצאת העומס המוטל עליהן בימים אלו בשל פניות אזרחים רבים? כך או כך, את אלו הניזוקים מהתנהלות זו, קשה להרגיע; עדויות המגיעות למערכת 'כיכר השבת', מתארות סבל, שניתן אולי למנוע.

הדובר הראשון הינו אב לשניים, בן 25, המתגורר באחת מערי הצפון. האברך הצעיר חזר עם רעייתו מחופשה בהונגריה, לפני כשלושה שבועות, ובשבוע האחרון החל חום גופו לטפס.

מחשש שמא נדבק בנגיף הקורונה, הוא הזמין בסוף השבוע האחרון לביתו צוות של אנשי מד"א, שערכו לו בדיקה והבטיחו תשובה על תוצאותיה בתוך יומיים, אולם מאז הוא ובני ביתו ממתינים בקוצר רוח לתוצאות - שלא מגיעות.

א', האברך החולה, מספר ל'כיכר השבת': "היינו בחו"ל, ואחר כך פה בארץ היה לי חום כמה ימים. הבידוד, בעקבות החזרה שלי מחו"ל, כבר הסתיים, כי עברו שבועיים, אני רק ממתין לתוצאות שישללו את הנגיף, כדי לסיים עם אי-הוודאות".

"כשאני מתקשר למד"א, הם מפנים אותי למשרד הבריאות, וזה בתורו מחזיר אותי למד"א", הוא מוסיף בייאוש. "השיא אירע היום, כשהודיעו לי שלא מוצאים את הבדיקה שלי. התחושה היא של בלבול וקריסה. 'חלם' מה שקורה פה".

ממשרד הבריאות נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה למקרה זה: "הנושא בבדיקה. קיבלנו כעת את הפרטים, ונזרז את התשובה".

מנכ"ל משרד הבריאות סימן-טוב, היום (צילום: דוברות)

העדות השניה מגיעה מתושב העיר מודיעין עילית, אב למשפחה ברוכת ילדים, שמזה שבועיים חש ברע, ותחילה פניותיו למד"א להיבדק מקורונה נדחו, כי לא היה ליד חולה מאומת ולא חזר מחו"ל.

אלא ששלשום אירעה התפנית: "בבדיקה באתר משרד הבריאות גיליתי שהייתי בקרבת חולה מאומת", הוא מתאר ל'כיכר השבת', "ומיהרתי לעדכן את מד"א. לקחו ממני את כל הפרטים, וענו שישלחו לביתי צוות שיקח דגימה לבדיקה".

"אחרי מספר שעות התקשרו אלי ממוקד 101, לקחו שוב את פרטי, וסיימו שוב באותה מנטרה: נשלח אליך צוות לבדיקה", ממשיך החולה, "ובפועל כלום לא קרה. התקשרתי שוב ושוב, ובכל פעם רשמו את פרטי מחדש, כי מתברר שהם לא נשמרו".

החלק המקומם ביותר, לדבריו: "הסברתי להם טוב טוב שאני 'מבודד' בתוך בית קטן שמלא בילדים, וסמוך לאשתי שנמצאת בקבוצת סיכון להידבק חלילה - וכלום לא עוזר".

משפט אחד נשמע בתוך שתי העדויות, ללא תיאום מראש: "כשהסיוט הנוכחי יהיה מאחורינו, הכל יגיע לועדת החקירה שבוודאי תוקם...".

יצוין, כי בארגון מד"א לא מצאו לנכון לספק תגובה לטענות הללו. במידה ותגיע תגובה, היא כמובן תתפרסם באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר