פרסום ראשון

המשטרה ביקשה לא לשחרר את מארגן החתונה האסורה

השופט החליט לשחרר את מארגן אחת משתי החתונות שנערכו בבית שמש תוך הפרת הוראות משרד הבריאות, אך המשטרה שוקלת לערער על החלטה זו לבית המשפט המחוזי (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רגע המעצר, אמש (צילום: מתוך טוויטר)

בדיון שנערך היום (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים, הוחלט לשחרר בתנאים מגבילים את מארגן אחת משתי החתונות האסורות שהתקיימו אמש בבית שמש, אך המשטרה הגישה בקשה ל'עיכוב ביצוע' לשחרור, משום שהיא שוקלת לערער על החלטה זו.

יצוין, כי העצור שמע את מהלך הדיון באמצעות הטלפון, כחלק מההגבלות בבתי המשפט בעקבות נגיף הקורונה - שהתפשטותו היא שכזכור הובילה לאיסור על קיום חתונות רגילות, שעומד בבסיס המקרה.

"המשיב נעצר בלילה", תיאר תחילה נציג המשטרה רס"מ אבי שבתאי, "לאחר שהתקבל מידע במשטרת בית שמש שביום 17.3 בשעה 04:21 התקיימה חתונה המהווה אירוע רב משתתפים, שלא עומדת בתקנות משרד הבריאות, בבית כנסת בבית שמש".

לדבריו, "התקבל חשד סביר, כי מי שארגן את החתונה בצד הלוגיסטי זה המשיב. שוטרים הגיעו ומצאו מעל 60 חוגגים. במקום אותר גם סבו של החתן, שהיה אמור להיות בבידוד והגיע לחתונה. אותר אדם נוסף, שסיפק להם כלים".

"המשיב נעצר ונחקר, ומסר שהוא לא קשור לחתונה, רק מארגן הסעות והכין שלושה רכבים שונים שבבעלותו, להסיע את משפחת החתן והכלה. הוא הסיע בעצמו את החתן והכלה. הוא לא יודע כמה אנשים הוסעו. הוא מכחיש שארגן את החתונה".

בשלב זה הציג השוטר לשופט אלעזר ביאלין את ההזמנה לחתונה, בה נכתב שיש להימנע מלספר לאחרים היכן ה. יא תתקיים. גם סרטון של החתונה הוצג בפני בית המשפט.

נציג המשטרה סיכם: "אני מבקש להיעתר לבקשה להארכת מעצרו בחמישה ימים, בחשד לעבירות של 'מעשה העלול להפיץ מחלה' ו'הפרת הוראה חוקית'. יש פעולות בנות שיבוש; המסוכנות מהאירוע ברורה; קיום חתונה ודאגה לכל האורחים שיגיעו זה חמור ומסכן את הציבור בצורה ישירה, שכן אדם שהיה אמור להיות בבידוד הגיע לחתונה. זה מראה כמה זה מסוכן לקיים אירועים כאלה".

מנגד עו"ד שלום בן שבת, בא כוחו של החשוד, אמר: "אני מבקש לשחרר אותו. אני סבור שספק רב אם קיים חשד סביר של הפרת הוראה חוקית, כי לא ברור מה ההוראה. כמו כן, עצם העובדה שהמעצר התפרסם, כבר נותן אותותיו לציבור".

לאחר שמיעת שני הצדדים כתב השופט, כי למרות ש"המשיב חשוד בעבירות חמורות, שהמסוכנות הנובעת מהן לציבור מובהקת, ברורה ומיידית, בשים לב לטיב החשד ולנוכח העובדה שמעורבים אחרים בתיק החקירה שוחררו על ידי המשטרה מיד לאחר חקירתם - ולאחר שהתרשמתי מקיומה של חלופת מעצר מתאימה - אני מורה על שחרורו למעצר בית בביתו שבירושלים.

מעצר הבית יהיה תחת תנאים מגבילים, הכוללים איסור יצירת קשר מוחלט עם מי מהמעורבים בתיק החקירה, הקפדה מלאה וברורה של הוראות משרד הבריאות בעניין התקהלויות, והפקדת ערבות כספית.

ל'כיכר השבת' כאמור נודע, כי משטרת ישראל הגישה לבית המשפט בקשת 'עיכוב ביצוע' לשחרור, משום שהיא שוקלת לערער על החלטה זו לבית המשפט המחוזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר