בהלת ה'קורונה'

מזעזע: מבודד בית גורש מבית הכנסת - ונפטר

יהודי שהוצרך לשהות בבידוד, הגיע למנין כדי לא לפספס את פרשת זכור, אולם הגבאים גירשו אותו, הוא נפגע וחטף התקף לב. בגלל הבידוד לא טיפלו בו, והוא שבק חיים לכל חי (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי אברהם צבי ישראלזון, מגיד שיעור ומו"צ בבני ברק, ונכדו חביבו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, סיפר בשיעורו בבית הכנסת 'חמדת צבי' בבני ברק, סיפור מזעזע על נפטר ראשון בישראל כתוצאה לא ישירה ממחלת הקורונה.

לדבריו, מדובר ביהודי תלמיד חכם שהוצרך לשהות בבידוד, אך הגיע למנין כדי לא לפספס את קריאת פרשת זכור, אולם הגבאים גירשו אותו, הוא נפגע וחטף התקף לב. בגלל הבידוד לא טיפלו בו, והוא שבק חיים לכל חי.

וכך סיפר הגרא"צ ישראלזון בשיעורו: "מעשה בשבת קודש פרשת זכור, יהודי הגיע לבית הכנסת בשבת זכור, לשמוע את הקריאה, נודע שהוא בבידוד והוציאו אותו מבית הכנסת. היה לו עגמת נפש גדולה, הרי אפילו חולים מגיעים, גירשו אותו מבית הכנסת. בא הביתה קיבל התקף לב. הגיעו מד"א, הגיעו 'הצלה', אבל הם שמעו שהוא בבידוד לא רצו להיכנס, לא היה להם ציוד מתאים, והוא שבק חיים לכל חי רח"ל".

הרב המשיך וסיפר כי "התקשרו הגבאים של בית הכנסת לרב פלוני לשאול אותו איזו תשובה הם צריכים לעשות, הרב הזה אמר להם: 'תלוי איך גירשתם אותו, אם אמרתם לו 'מסוכן, ולא פשוט ואתה פטור' ודברתם יפה, אבל אם אמרתם לו 'תסתלק מפה, מזיק, שייגץ ארוייס, מזיק ארוייס' או כל המילים - אם כן צריך ללכת כל הגבאים עכשיו לקבר שלו לבקש מחילה, ממנו ומהמשפחה שלו, מחילה ותשובה גדולה ועבודה קשה מאוד'".

"שמעתי זאת מרב גדול, צריך לדעת כשמגיע אדם כזה צריך לדעת איך לדבר אליו, העולם לא הפקר. יכול להיות שהוא מזיק, אני לא בטוח, אבל נגיד שכן, אבל צריכים לדעת איך מדברים למזיק, תחשבו על העגמת נפש", סיים הרב את דבריו הנוקבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר