ירוויחו מהקורונה?

עורך דין נתן רוזנבלט לבית משפט: "שחררו עצורים"

מדינות רבות בעולם שחררו אלפי עצורים בשל התפשטות נגיף הקורונה, וגם בישראל יש מי שדורש מביהמ"ש לשחרר מאות השוהים במעצר עד תום ההליכים. הפרקליטות מתנגדת (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

עו"ד נתן רוזנבלט פנה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים עם דרישה לשחרר את אחד מלקוחותיו, העצור עד לתום ההליכים, וזאת בהתבסס על תקנות שעת חירום אשר פורסמו שלשום, ואשר מתייחסים למעצרים בימי הקורונה.

יצוין כי במדינות רבות ברחבי העולם, שחררו מאות ואלפי עצורים בשל התפשטות נגיף הקורונה. אם עתירתו של עורך הדין החרדי תתקבל, מאות צפויים להשתחרר.

בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש המחוזי בירושלים, חזר עו"ד רוזנבלט על עמדתו כי יש לשחרר לאלתר עצורים רבים, אשר מעצרם עד תום ההליכים אינו חיוני.

מנגד, טענה המדינה, כי כוונת המחוקק הייתה רק למקרים של עצורים אשר טרם נעצרו, ולא לגבי עצורים שכבר נמצאים בין כתלי בית המעצר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מסביר עו"ד רוזנבלט, כי על פי החוק, ההחלטה על מעצר עד תום ההליכים מצויה בידיו של בית המשפט הרלוונטי, האמור לשקול שורת שיקולים המפורטות בסעיף 21 לחוק המעצרים. אלא שכעת, עם חקיקת קובץ התקנות, התווסף תת סעיף לחוק הנ"ל, המורה לביהמ"ש לשחרר כל אדם אשר מעצרו אינו חיוני.

הדיון כאמור, נערך היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכעת ממתינים להכרעת השופטת, האמורה להתקבל במהלך שעות הערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר