חסר תקדים

קראון הייטס: '770' נסגר בשל התפשטות חמורה של נגיף הקורונה

"השכונה הגיעה למספר מזעזע של נדבקים, חלקם במצב אנוש", מדווחים כלי התקשורת בקראון הייטס, ברוקלין; בעקבות כך, סגרו הגבאים את 770 - מרכז חב"ד העולמי (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
דלתות 770, מרכז חב"ד העולמי, סגורות (צילום: באדיבות המצלם)

770 - מרכז חב"ד העולמי שבשכונת קראון הייטס, ברוקלין - נסגר, בצעד חסר תקדים, בעקבות התפשטות של נגיף הקורונה.

הנגיף, כך מתברר, התפרץ באופן חמור בימים האחרונים, בקהילת חב"ד המקומית שבניו יורק. תושבים רבים נדבקו ובהם מבוגרים הנמצאים במצב קריטי.

בשל כך, רבני קראון הייטס הוציאו מכתב ובו הם מזהירים על כך שאנשים מעל גיל 65 וכאלה עם בעיות רפואיות מורכבות, לא יצאו מביתם כלל ולא יקבלו מבקרים. לדברי המרא דאתרא הרב יוסף ישעיה ברוין, המכתב התפרסם ללא חתימת הרבנים, כיוון ששלושתם נתונים בבידוד, בהוראת הרופאים.

עם החרפת המצב הודיעו הרבנים על סגירת כל בתי הכנסת והמקוואות בקראון הייטס ובהם כאמור גם בניין 770, מרכז חב"ד העולמי. בנוסף, תלמידי שנת ה'קבוצה' התבקשו לפנות את בניין הפנימייה עד יום שני הקרוב. חלקם יעברו לדירות שהוסדרו בשכונה וחלקם חזרו לארץ.

בניין פנימיית תלמידי ה'קבוצה' (צילום: כיכר השבת)

תושב השכונה, הרב זלמן גולדשטיין שאביו, הרב לוי גולדשטיין, נדבק וכעת הוא מורדם ומונשם, פרסם סרטון אזהרה חריף לקהילה בו הוא מפציר בכאב גדול לציית להוראות. "חוסו על נפשותיכם! אתם לא מבינים מה קורה פה. זה חורבן! המצב חמור מאוד, כמה אפשר לחכות שאנשים יתעוררו ויראו שזה סכנת נפשות?".

שמו של הרב לתפילה: לוי בן חנה פריווא, והפרק בתהילים שמשפחתו ביקשה לומר עבורו, הוא ס"ח.

בשיחה עם כיכר השבת, אומר הרב קלמן וויינפעלד, אף הוא תושב השכונה, מנהל מחלקת המסעדות, הקייטרינג ובתי מלון בארגון הכשרות העולמי או קיי, ורבה של חברת Manhattan Beer: "אנחנו בבית, אומרים תהילים. הרעש של האמבולנסים ששמענו כל הלילה די מפחיד, אבל אנחנו בוטחים בקב"ה שיסיר מעלינו את הגזרה הזו. אנחנו עושים את מה שמוטל עלינו לפי הוראות הרופאים והמכתב הברור של הרבנים. אני מתחנן בפני כל אחד לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר