פרסום ראשון

החינוך העצמאי: אם המורים בציבור הכללי יזכו לחופשה מלאה - גם את המורים שלנו נוציא כך

עובדי ההוראה המועסקים בחינוך העצמאי ממשיכים בינתיים בעבודתם, באמצעות 'למידה מהבית', כשאופי שכרם עבור כך טרם הוברר, אך שינוי שעשוי לקרות בציבור הכללי - ישפיע גם עליהם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

גורמים בכירים בממשלה טוענים, כי הלימוד מהבית אינו יעיל מספיק, ובמקום זה מבקשים להוציא את המורים לחופשה מלאה, ובתמורה לכך, יקוצר החופש הגדול בקיץ, אם החיים יחזרו עד אז לשגרה - כך נחשף ב'חדשות 12'; ל'כיכר השבת' נודע, כי גם בחינוך העצמאי צפויים לנהוג כך.

לפי גורמים בכירים בהנהלת רשת החינוך החרדית הגדולה בישראל, בכוונתם להיצמד להתאים את עצמם להנחיות של המגזר הכללי, ובמידה ולגביו תתקבל החלטה על חופשה מלאה, הרי שגם בחינוך העצמאי תיפסק ה'למידה מהבית' - השיעורים שמורים ומורות מעבירים לתלמידיהם באמצעות הטלפון.

יצוין, כי בהנהלת הרשת החינוכית הגדולה השניה, 'בני יוסף', אומרים ל'כיכר השבת': "אנחנו ממשיכים בלמידה מהבית, כפי שנהגנו בימים האחרונים".

"יש מורים שעובדים עכשיו מהבית, ואנחנו מוקירים אותם, אבל לא ברורה האפקטיביות של זה ברוב שכבות הגיל - בטח בגן ובכיתות הנמוכות", צוטטו הגורמים מהממשלה ב'חדשות 12'.

לדבריהם, "אין תחליף ללמידה בכיתה. אנחנו רוצים שהמורים, בשלב זה, לא ילמדו כלל עד סוף פסח, ואת הימים האלה המורים יחזירו לתלמידים באמצעות קיצור החופש הגדול".

'למידה מרחוק', בחינוך הכללי (צילום: אולפן משרד החינוך)

בממשלה מכוונים לאותו הסכם בין הסתדרות העובדים לאוצר, לפיו עובדים שאינם חיוניים הוצאו לחופשה או לחל"ת (חופשה ללא תשלום). במצב שכזה המורים, כמו רוב העובדים במשק, שוהים בבית על חשבון ימי החופשה שלהם, או שלא יקבלו שכר עד שישובו לעבודה.

במשרד החינוך הגיבו, כי יותר מ-85% מתלמידי ישראל בחרו לקיים למידה מרחוק - המספר מעיד על הצורך הדחוף במסגרת של למידה מסודרת. יתרה מכך, דווקא בימים בהם התלמידים מצויים יחד עם ההורים במצב של אי וודאות, נדרשת להם מסגרת.

לדבריהם, המצב הנוכחי מייצר תופעות של חרדה אצל הילדים, ולכן נדרשים מענים רגשיים, לימודיים והפגה. במשרד מתאספים יותר ויותר דיווחים על חרדות של ילדים. למורים יש תפקיד חשוב ומכריע בשעה קשה זו. "הם מגויסים וראויים לכל הערכה והוקרה על המסירות שלהם. הם ראויים לתגמול על עבודתם. ההורים משלמים מחיר כפול - אחד, על אובדן שכר, השני, על השארות עם ילדים שאין להם מענה", נטען.

מהסתדרות המורים מבהירים, בתגובה לדיווח: "אנחנו לא מכירים שום שינוי בהנחיות לעובדי ההוראה. משרד האוצר מנהל מסע חורמה נגד צוותי החינוך של ישראל דווקא בשעת משבר. שיתכבדו משרדי החינוך והאוצר ויגיעו להסכמות ביניהם בנוגע לעבודת עובדי ההוראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר