צפו ב'לבריאות'

עד כמה נגיף הקורונה מסוכן לילדים שלנו?

כמה באמת גדולה הסכנה לילדינו וכיצד מטפלים בלחץ של הילדים? היועץ החינוכי, אוריאל בלמס, מתארח בתכניתו של הרב בנימין פישר, 'לבריאות' - מבית 'כיכר השבת'. צפו (בארץ)

(צילום: כיכר השבת)

עד כמה נגיף הקורונה מסוכן לילדים שלנו? הרב בנימין פישר מבהיר בפתיחת הראיון כי באופן עקרוני לאנשים וילדים צעירים שמוגדרים בריאים זה לא אמור להיות מסוכן, והלחץ בנושא הזה יכול להיות גרוע יותר עבורם, לכן יש צורך דווקא להרגיע אותם.

לצורך כך הגיע לאולפן היועץ החינוכי, אוריאל בלמס שנותן טיפים כיצד להתמודד עם המצב והחרדה שסביבו וכיצד מסבירים לילדים הרכים על הקורונה ותוצאותיה.

איך מטפלים בלחץ של הילדים בתא המשפחתי?

בלמס: צריך לדעת שהלחץ הוא גורם מאד משמעותי, ואם הוא מנוהל בצורה נכונה אפשר להגיע לתוצאות טובות.

צריכים להסביר לילד בשפה שלהם על נושא הנגיף, על ההגיינה הדרושה, וההורים הם מרכז העולם עבור הילדים, ואם הם מנהלים זאת עבור הילדים בצורה טובה ובלי לחץ, הילדים גם יקבלו את המענה בצורה הטובה ביותר.

כמובן שישנם רמות גיל אצל הילדים, ולכל שכבת גיל מסבירים את הנושא בשפה שלו, וברגע שמסבירים לילד על הגיינה, על שטיפת ידיים בסבון, הילדים מתגייסים לעניין בצורה מושלמת.

בנוסף לילד קטן בכיתה מכינה או א' צריך להסביר את הנושא בצורה ברורה מאד ולהגיד לילד שכמו שיש חיידק שנקרא שפעת, כך יש ווירוס שנקרא קורונה, מבלי צורך לדבר במילים גבוהות של מגיפה וכדומה.

יחד עם זאת עלינו לבנות שיגרה של מסגרת מסוימת בבית, וגם אם הילד אומר שקצת משעמם לו, לא נורא.

ברגע שיש לילדים סדר יום מסוים של תפילה בזמן, ארוחת בוקר, וכו' המצב משתפר בהתנהגות שלהם בבית.

אפשר גם לבנות לו"ז יומי או שבועי בליווי של תמריצים מסוימים, דבר שיכול מאד לעזור.

בנוגע למצבי לחץ, יש לומר שהלחץ הוא טבעי היות שהמצב הוא לא נורמטיבי, ולמצב לא נורמטיבי יש תגובות שאינם נורמטיביות, ולכן אפשר לאזן את זה באמצעות נשימות ארוכות, או באמצעות כיווץ של השרירים למשך 5 שניות, והרפייתם, ואפילו באמצעות שיום של הרגשות - דיבור על הרגשות בנושא הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר