בגלל העבודה מהבית?

משהו "חיובי" מהקורונה; ירידה בזיהום אוויר

הבידוד בבתים והעבודה מהבית של הרבה מהמשק, גרמו ככל הנראה לירידה חדה בזיהום האוויר בישראל - לעומת החודשים האחרים השנה. במשרד להגנת הסביבה - מסייגים (אקטואלי)

(צילום: shutterstock)

האוויר שאתם נושמים בזמן הלחוץ הזה - נקי יותר. כך עולה מהנתונים שהמשרד להגנת הסביבה מפרסם הערב (רביעי) - "ירידה של שלושים אחוז".

העובדה שרבים נשארים בבית, הכבישים הריקים וחוסר הפעילות הכללית במשק, גרמו לכך שיש ירידה גדולה בזיהום האוויר בישראל.

במערך הארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה בדקו את הנתונים של השבוע האחרון והשוו אותם לנתונים מהחודשים האחרונים.

מתוצאות הבדיקה, שביצע איש המכון, ד"ר אילן לוי, עולה כי ריכוזי החנקן הדו-חמצני (NO2) ירדו ב-10 מק"ג/מ"ק. בתקופה שבין 1 בינואר ל-11 במרץ הריכוז הממוצע של החנקן הדו-חמצני שנמדד היה 35.5 מק"ג/מ"ק. לעומת זאת, בין 12 ל-16 במרץ הריכוז הממוצע שנמדד היה 25.0 מק"ג/מ"ק – הפחתה של כ-30%.

התחנות שנכללו בבדיקה עבור החנקן הדו חמצני: תחנות ניטור תחבורתיות בצומת בר אילן שבירושלים, גוש דן וחיפה.

למרות הירידה שנרשמה בריכוזי החנקן הדו-חמצני, חלה עלייה בריכוזי החלקיקים הנשימים העדינים בערך הממוצע מ-13.6 ל-20.0 מק"ג/מ"ק. עלייה זו בשבוע האחרון נגרמה, ככל הנראה, מהגעת אבק ממזרח ומדרום.

אך במשרד להגנת הסביבה מסייגים ואומרים: "לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי בשלב זה שהסיבה לירידה בריכוזי החנקן הדו-חמצני בשבוע האחרון נגרמה רק כתוצאה מהפחתה בפליטות של מזהמי האוויר מתחבורה".

עוד הם מוסיפים כי "ייתכן ששינוי בתנאי מזג האוויר תרם לירידה. יחד עם זאת, ההפחתה בריכוזי החנקן הדו-חמצני היא עקבית וברורה, חדה וניכרת, והתרחשה בכל תחנות הניטור שנבדקו ברחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר