התפשטות הקורונה

ראש העיר בת ים סגר את בתי הכנסת: 'מדובר בפיקוח נפש'

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, הודיע כי - 130 בתי הכנסת ברחבי העיר ייסגרו החל ממחר • ברוט הדגיש כי ההחלטה התקבלה בגיבוי רב העיר • הפיקוח העירוני יאכוף את ההחלטה הדרמטית (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאבוב בבית המדרש בבת ים (צילום: משה גולדשטיין)

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, הודיע כי 130 בתי הכנסת ברחבי העיר ייסגרו החל ממחר. ברוט הדגיש כי ההחלטה התקבלה בגבוי רב העיר, הפיקוח העירוני יאכוף את ההחלטה הדרמטית.

לדברי ראש העיר: "בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל, הוריתי הערב על סגירה מוחלטת של כל 130 בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי בבוקר ולמשך חודש ימים לפחות".

"המשמעות הכואבת", תרגם ראש העיר את החלטתו: "כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת-ים, להתפלל בביתם, ולא במסגרת תפילה במניין".

הרב בנימין פישר זועק: אל תלכו לבית כנסת

ברוט הדגיש: "ההחלטה התקבלה לאחר שורת הערכות מצב שקיימתי עם גורמי המקצוע, בהתייעצות עם חברי הנהלת העיר, ובגיבוי הרב הראשי ורבני העיר, והמועצה הדתית".

ראש העיר הזהיר כי מי שייפתח את בית הכנסת - ייענש: "הנחיתי את השיטור ואת הפיקוח העירוני לדאוג לאכיפת ההנחיה החדשה, ואני מבקש מהרבנים, ראשי הקהילות וציבור המתפללים לדאוג שההוראה תקוים ללא יוצא מן הכלל, על מנת לשמור על חיי הציבור ובריאותו".

"מדובר בהחלטה קשה", הדגיש ברוט: "אך המשוואה ברורה לחלוטין: אם נשאיר את בתי הכנסת פתוחים - יש סבירות גבוהה שימותו יותר אנשים מבוגרים. אם נסגור אותם, נציל חיי אדם".

את דבריו חתם: "חז״ל אמרו לנו כבר שחשובה יותר הסכנה מהאיסור. מדובר בפיקוח נפש, ובצעד שנועד להציל חיי אדם. עירית בת-ים בראשותי ערוכה ברמה הגבוהה ביותר לכל תרחיש, ואנו נמשיך לעשות לילות כימים כדי לנהל את המערכה הזו בעיר ולשמור על בריאותכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר