בהלת ה'קורונה'

תיעוד עצוב: כשתלמידי פוניבז' פונו מהישיבה

בשעת ערב מאוחרת הכריע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כי לאור התפשטות המגיפה יש לסגור את הישיבות ולהוציא את עמלי התורה לחופשה מוקדמת. צפו: כך פונתה פוניבז' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: נפתלי ג. באדיבות משה שמש)

בשעת ערב מאוחרת אמש (רביעי) הכריע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כי המצב מסוכן מדי בשל התפשטות נגיף הקורונה, ויש להוציא את בני הישיבות לבין הזמנים של חודש ניסן כבר עכשיו, ושישובו לבתיהם עד יעבור זעם.

ראש הישיבה שהזהיר מספר פעמים על החובה בציות לכל הוראות משרד הבריאות ללא זלזול, נמנע עד כה מלצאת בהוראה לעזוב את הישיבות, ורוב מוסדות התורה בציבור הליטאי נשארו שוקקים כרגיל.

אך אתמול סמוך לשעה 23:00 הכריע הגרי"ג כי לא עת לחשות וחובה לעצור את הסכנה להתפשטות המגיפה בציבור החרדי עכשיו ומייד.

מקורבים לראש הישיבה מספרים ל'כיכר השבת' כי ראש הישיבה נמנע מלכתוב הוראה מפורשת בכתב ידו וביקש לפעול ללא רעש, ובשל כך הורה להנהלת ישיבת פוניבז' לתלות שלטים המורים על סגירת הישיבה היום (חמישי) בלילה. דקות אחר כך יצאה הוראה דומה גם בישיבת חברון כי על הבחורים לעזוב את הישיבה.

בעצם סגירתם של שתי הישיבות המרכזיות והגדולות בעולם התורה, הוכרזה בפועל ראשיתה של פגרה בעולם הישיבות עד לסיום המגיפה המשתוללת.

הוראתו של ראש הישיבה עברה בכל עולם התורה והוא פועל כדי שעד סוף השבוע כל בני הישיבות ישבו בביתם.

עם זאת ביקש ראש הישיבה לחזק את הציבור כפי שאמר בשיחה נוקבת ביום שלישי במעונו, כי העצה כעת היא "להוסיף עוד תורה, כל אחד לפי האפשרות שלו כמה שהוא יכול, כי ביטול תורה הוא סיבה לכל מיני קשיים ויכול להיות שיש משהו ביטול תורה ועל זה באו הקשיים והייסורים".

עוד הוסיף הגרי"ג כי "יש צורך לעזור בבית, שתהיה אווירה רגועה בבית, אפילו אלו שלומדים צריכים לעזור, ואין זה ביטול תורה".

אמש, בשעה 23:30 נתלתה המודעה בישיבת פוניבז' על סגירת הישיבה. 'כיכר השבת' מביא תיעוד מהרגעים הקשים בישיבה, כאשר התלמידים החלו להתכונן לקראת העזיבה היום.

התמונות צולמו בשעה 23:20 זמן השיא של סדר ג' בימים כתיקונם, אך בית המדרש - שומם. הבחורים עוזבים עם תחושות קשות, ומקיימים את הוראתו של ראש הישיבה.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ישנם דיונים בהנהלת הישיבה לכבות הערב לראשונה את החשמל בכל גבעת הישיבה, הואיל ויש חשש שבחורים ישארו ויהיו התקבצויות של מעל עשרה איש, ובשל כך מנסים להגיע להסכמה לפנות את הגבעה בצורה המיטבית ללא תקלות ומחלוקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר