עובדיה חממה בסינגל חדש: "האם זה סוף העולם?"

הזמר והיוצר עובדיה חממה בסינגל חדש אותו כתב בעת שהניח תפילין בעשרת ימי תשובה. השיר לא היה אמור לצאת כעת אבל המצב בעולם הביא את חממה לשחרר את השיר (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד מיכאל. ציור (קריעת ים סוף): אודליה יהודיין)

עובדיה חממה: "שלא כמתוכנן, יוצא היום לאור השיר הזה, שהפך להיות סוג של שיר נבואי קוסמי.

השיר הזה נולד תוך כדי הנחת תפילין, בעשרת ימי תשובה של 2018. בעודי מתפלל את המילים היומיומיות, לפתע ותוך כדי תפילתן, הן ירדו לי עם המנגינה הזו, כמו כתר לראש ( כמתואר בסוף השיר).

התלבטתי כבר אז איך לקרוא לשיר: "האם זה סוף העולם"?! (בהתאם לרוח השיר ולאוירה האפוקליפטית שחשתי אז ביני לבין עצמי ברוח הימים הנוראים) או "הכתר" (פירוש המילה טוטפות, והשם הזמני שאכן ניתן לשיר). השאלה נשארה פתוחה עד עכשיו ומהטעמים הברורים...

"הכתר" לא היה מתוכנן לצאת לאור כלל בזמן הקרוב, אולם ליקום יש תכניות משלו. כן, אלו ימי קורונה והעולם עובר טלטלה ובאוויר יש מעין אפוקליפטיות מיסטית של ממש. מצד אחד זהו "סוף העולם הישן, כפי שאני מכיר אותו" ומהצד השני "עולם חדש מחכה"

אני נצמד למילות השיר ולאופן כתיבתו ולמצוות התפילין בכלל, שתהה סגולה ומוצא לרפואת העולם כולו. כי אם על דרך השלילה אכילת עטלף בסין יכולה להביא נגיף לכל העולם, אז גם מצוות "הכתר" הזו, או כל מצווה אחרת היכולה להביא אחדות, סולידריות ושלום, היא רפואת עולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר