"עד יעבור זעם"

בתי הכנסת בבתי חולים - ייסגרו; קריאה בתורה - מהחומש

במשרד הבריאות החליטו לאחר התייעצות עם הרבנים, כי בתי הכנסת הנמצאים במרכזים הרפואיים, ייסגרו - "עד יעבור זעם". מי שירצה לקרוא בתורה - יאלץ לקרוא מתוך החומש (אקטואלי)

(צילום: פלאש 90)

במכתב שנשלח הצהריים (חמישי), ממשרד הבריאות, נאמר לכל המרכזיים הרפואיים, כי עליהם לסגור את בתי הכנסת "עד יעבור זעם", מי שירצה לקרוא בתורה - יקרא מתוך החומש.

לאחר דיון מקצועי עם הגורמים הרפואיים ואחרים הקשורים לנושא שכותרת, בירור ההלכה ושיקול דעת מרבי ביחס לסיכון הקיים בהפעלת בתי-כנסיות, ועם התכבד הפסק של הראש"ל הגר"י יוסף, הוחלט כי יש לסגור את בתי הכנסת שבמרכזים הרפואיים עד יעבור זעם".

בבתי הכנסת, מתכנסים אנשים רבים לתפילות וללימוד. לא תמיד ניתן לשמור על הכללים שנקבעו על ידי שירותי בריאות הציבור למרחק הנדרש בין בני-אדם בעת הזאת ולאוורור מתאים.

מאחר שלבתי הכנסת שבמרכזים הרפואיים מגיעים מטופלים במצבים שונים, וביניהם בעלי מערכת חיסון חלשה, החוזרים לאחר מכן למחלקות, וכן אנשי צוות וכוחות עזר היוצרים מגע ישיר עם מטופלים, וכן אנשים מבחוץ שאינו יודעים אם ח"ו לא היו במגע עם חולי קורונה, על-כן הוחלט לסגור את בתי הכנסת לתקופה הקרובה. בתפילה ובתקווה שזו תהיה קצרה. הערכת מצב תיעשה במשך הזמן.

יש להורות למטופלים ולמלווים להתפלל בחדריהם או במקומות שיורשו על ידי בתי החולים. מלווה של חולה לא ייצא לתפילה מחוץ לבית החולים ביחד עם ציבור שאינו שומר על הכללים,ולכן הרצוי הוא שהמלווים לא ייצאו לתפילה מחוץ לבית החולים.

מאחר שלא תתקיים קריאת התורה, ניתן לקיים את חובת שמיעת קריאת התורה על ידי קריאה מתוך חומש. על-אף סגירת בתי הכנסת, יש להקפיד על ניקיונם לפסח מחמץ או מוצרים אחרים שנשארו בהם.

למרות שבתי הכנסת לא יפעלו, מצופה מהאחראים על ענייני הדת שבבתי החולים, לפעול להסברת חשיבות השמירה על בריאות המטופלים גם במחיר זה ולעודד את רוחם. כך הם דברי שלמה המלך בספר משלי: "רוח איש יכלכל מחלהו", ובוודאי זכות זו תצטרף למאמץ הציבורי לעצירת הנגף, בעזרת ה' בהקדם, וללא כל נזק חלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר