נלחמים בקורונה

תת ניצב מוריס חן מזהיר: "נאכוף בחתונות ובבתי הכנסת"

ההידברות עם החרדים וההפנמה במגזר; האיסור להתקהל יותר מעשרה; האיסור להתפלל במניין למעלה מעשרה ואכיפת החתונות • תת ניצב מוריס חן בראיון עם הרב בנימין פישר וישי כהן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

תת ניצב מוריס חן, ראש חטיבת אבטחה ורישוי במשטרה, בראיון מיוחד עם היועץ הרפואי בנימין ופישר וישי כהן, באולפן 'כיכר השבת', על האכיפה המשטרתית כנגד אלו שיפרו את הוראות משרד הבריאות וההידברות עם המגזר החרדי.

כותרות הראיון:

ההידברות: "המאמץ העיקרי של המשרה, זה לסייע למשרד הבריאות, בכל מה שקשור לאכיפת צווי הבידוד. הוקמה יחידת מיוחדת לצורך כך ובהחלט יש שינוי בגישה של הציבור ויש שינוי מהותי".

"ביקרתי הבוקר במודיעין עילית, וראיתי את השינוי האדיר, אני משוכנע שהציבור החרדי - שהוא חלק בלתי נפרד מהמדינה, מגלה אחריות - כמו שאר הציבור".

מה בנוגע לבתי הכנסת, שיש בחדר קטן הרבה אנשים?

"אכן מדובר בכנה, אותם אנשים חושפים ונחשפים, והם פוגעים בבריאות שלהם ושל המשפחה שלהם. אנחנו היום מבצעים אכיפה, יש ברירת קנס של 3,000 ש"ח - החל מאתמול, לא נאפשר התקהלות של מעל עשרה אנשים. אני ממליץ לכולם לשמור על הבריאות".

אתם מתכוונים ללכת לעשות סיורים כדי לאכוף את ההתקהלויות?

"בוודאי, החל מהשבוע, זה מה שאנחנו עושים. ה'קורונה', לא יודעת לעשות הבחנה בין האנשים. והמסר המרכזי הוא 'עת צרה ליעקב', צריך להיזהר מהאיום ולקבל אחריות. אני מתרשם שמראשית השבוע, הקהל החרדי מתחיל להבין את החשיבות".

איזו סוג אכיפה אתם תעשו, מה הענישה?

"הגישה שלנו, היא קודם כל הידברות, זו הגישה שלנו תמיד. לאלו שמפרים את החוק - אין התפשרות, אנחנו נפתח לאותם האנשים תיקים פליליים וכל מה שיעצור אותם - לא תהיה שום התפשרות".

מה בנוגע לבתים פרטיים, איך תגיעו לשם?

"יש לנו כל יום, לפחות 2,400 פניות בנושאי הקורונה, מרבית הפניות, זה אנשים שחוששים לבריאותם והם מודיעים למשטרה על האירועים הפרטיים הללו, ביטחון הציבור זה מעל הכל. שמירת הנפש זה כלל בסיסי".

הרב זילברשטיין פוסק, שמצווה להלשין על מי שמפר את החוק, זו מצווה וחובה לדווח על מי שמפר את הוראות משרד הבריאות.

אתם יודעים לאכוף גם בתוך הישיבות והכוללים?

"אתן לך דוגמה למודיעין עילית, ביקרתי שם הבוקר, ועברתי בין כל המוסדות ולא ראיתי התקהלויות גדולות, כנראה הציבור החרדי כן שומר על ההוראות".

איך אתם נערכים לקראת האופציה של סגר כללי. מה הסטטוס עכשיו ומה זה אומר מבחינה מעשית סגר כללי?

"משטרת ישראל הכינה תוכנית מדרגית, והמדרג הבא יכול להיות סגר כללי. המשמעות היא שכולם יהיו בתוך הבתים, ומי שיצא מהבית עובר על החוק הפלילי".

"אנחנו נערכים לאירוע משולב בשבת הקרובה יחד עם משרד הבריאות וכוחות החירום, אנחנו נדע לעשות הכל - לאחר התייעצויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר